what is the relationship between love and self esteem

رابطه ی عشق و عزت نفس چیست ؟

  • رابطه ی عشق و عزت نفس چیست ؟

    بین عشق و عزت نفس یک رابطه وجود دارد ، اگر این رابطه را بدانید مانند هزاران شخصی که این رابطه را می دانند زندگی ( زندگی زناشویی ) عالی ای خواهید ساخت . دانستن این ارتباط به شما کمک خواهد کرد که نتایج فوق العاده ای در رابطه تان کسب کنید و زندگی گرمی را بسازید . برای دانستن این ارتباط حتما این مقاله را مطالعه کنید .

    دو زوج که عزت نفس باعث عشق بینشون شده

     

    عشق و عزت نفس

    بین عشق و عزت نفس یک جاده دوطرفه است یعنی این که شما اگر عزت نفس بالایی داشته باشید زندگی زناشویی ( عشق) عالی ای را خواهید ساخت ولی اگر عزت نفس شما پایین باشد زندگی زناشویی شما متلاشی خواهد شد . یک گدا و یک فرد ثروتمند  را تصور کنید، اگر قرار باشد پولی کلان از یکی از این دو فرد بگیرید، احتمال این که کدامیک پول را به شما بدهد بیشتر است ، فرد فقیر یا ثروتمند ؟ قطعا فرد ثروتمند . چون یک شخص فقیر نمی تواند به کسی کمک کند ( البته هیچ انتظاری هم ازش نیست ) چون آن مقدار پول را اصلا ندارد .

    در زندگی زناشویی هم همین داستان صادق است . شخصی که از نظر عاطفی ثروتمند است می تواند عشق را به طرف مقابلش تقدیم کند وگرنه اگر خودش نیازمند عشق طرف مقابل باشد که نمی تواند زندگی عاشقانه ای را داشته باشند .

    مطالعه کنید   3 روش قدرتمند برای تقویت اراده

     

    عزت نفس در زندگی زناشویی

    اکثر افرادی که به دنبال بهتر کردن اوضاع زندگیشان می گردند عبارت های زیر را از ما می پرسند :

    • چطور عزت نفس همسرم را افزایش بدهم؟
    • چه کنم که همسرم عزت نفس بالایی داشته باشد ؟
    • چطور رفتار همسرم را اصلاح کنم ؟
    • چطور فرزندم را تغییر بدهم ؟
    • چطور همسرم را تغییر بدهم؟
    • چگونه رفتار همسرم را درست کنم ؟
    • چگونه رفتار فرزندم را تغییر بدهم ؟

     

    این پرسش ها اشتباه هستند و نتیجه ای نیز برای شما ندارند آن هم به دو دلیل : دلیل اول این است که ما فقط می توانیم فقط بر روی رفتار خودمان کنترل داشته باشیم . ما نمی توانیم کسی را مجبور به تغییر کنیم مگر این که آن فرد خودش بخواهد . شما نمی توانید رفتار همسرتان را عوض کنید، فقط می توانید رفتار خودتان را تغییر دهید . آن وقت اگر همسرتان رفتار شما را دید و خودش هم خواست تغییر کند می توانید آن را کمک کنید وگرنه این کار اصلا امکان پذیر نیست، چه با زور و چه با جایزه .

    زوج عاشقی که هرکدام عزت نفس دارند

    دلیل دوم این است که در اکثر مواقع مشکل از خود ماست . تا زمانی که ما عزت نفس پایینی داشته باشیم همه ی اتفاقاتبد در زندگی برایمان رقم خواهند خورد و زندگی برایمان بسیار سخت خواهد گذشت . اگر بخواهید ،  به شما ثابت می کنم که عزت نفس شما (به احتمال خیلی زیاد) خوب نیست که این اتفاقات ناگوار برای شما در زندگیتان رخ داده است . شما می توانید به صفحه ی تست عزت نفس مراجعه کرده و عزت نفس خود را بیازمایید . این نتیجه شما را بسیار شوکه خواهد کرد . اگر این تست را انجام بدید خواهید دید که مشکل اکثر زوجین طرف مقابلشان نیشتند بلکه خودشان را باید اصلاح کنند که زندگی زناشویی شان اصلاح شود .

    مطالعه کنید   خلاصه کتاب شفای زندگی

     

    افزایش عزت نفس در روابط

    عزت نفس در اکثر زوجین ایرانی بسیار پایین است چون افراد به دنبال محبت از طرف مقابلشان هستند و خودشان برای خودشان کاری نمی کنند . شما باید چند وقت به مشکل بقیه توجه نکنید  بر روی عزت نفس خودتان کار کنید . مولانا این موضوع را چندبن سال قبل مطرح کردخ است به شیوایی هرچه تمام تر :

     

    بیرون ز تو نیست هر آنچه در عالم هست 
    از خود بطلب هر آنچه خواهی که توئی

     

    عزت نفس باعث بوجود آمدن عشق می شود

     

    شما باید بر روی خودتان کار کنید تا بتوانید زندگی گرم و صمیمانه ای را تجربه کنید .اگر می خواهید زندگی زناشوییتان عالی شود و از شر مشکلات رها شوید باید عزت نفس خودتان را بالا ببرید تا به هدفتان برسید . شما باید خودتان را دوست داشته باشید و برای خودتان ارزش قائل شوید . اگر روزی بتوانید ارزش واقعی خودتان را پیدا کنید دیگر مشکلات را در زندگیتان نخواهید دید و همسر و اطرافیانتان نیز قدر شما را خواهند دانست . این مقاله بیشتر به تاثیر عزت نفس بر روی عشق و روابط می پردازد . اگر می خواهید عزت نفس خود را افزایش دهید و یا اطلاعات بیشتر راجع به عزت نفس پیدا کنید می توانید مقاله ی همه چیز درباره ی عزت نفس را مطالعه کنید .کمی روی خودتان کار کنید و عزت نفستان را بالا ببرید تا اطرافیانتان هم به ارزش شما پی ببرند و شما را همانطور که هستید دوست داشته باشند .

    مطالعه کنید   چطور آرامش درون داشته باشیم ؟

     

    ویدیو استاد حسین ملت خواه راجع به عزت نفس و عشق

    این ویدیو به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مطالب این مقاله به شکلی جذاب و در کمترین زمان ممکن مطالعه و در کنید . پس حتما این ویدیو را ببینید .

     

     

     

     

    دوره جامع عزت نفس

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *