عادت های افرادی که عزت نفس بالایی دارند

  • عادت های افرادی که عزت نفس بالایی دارند

    افرادی که عزت نفس بالایی دارند همگی اکثرا عادت هایی را دارند که افراد معمولی جامعه این عادت ها را ندارند . در این مقاله عادت های افرادی که عزت نفس بالایی دارند  را می گوییم و آنها را مختصرا توضیح خواهیم داد . اگر  می خواهید عزت نفستان را افزایش بدهید باید جوری رفتار کنید که این عادت ها در شما نهادینه بشوند .

    عادت های افرادی که عزت نفس بالایی دارند

    بهترین راه برای شناختن عزت نفس افراد عادات آنها می باشد ، عادات انقدر قدرتمند هستند که می توانند یک فرد را فقیر یا ثروتمند کنند . اگر شما عادت های افراد با عزت نفس بالا را بدانید و آنها را به عادت های خودتان تبدیل کنید می توانید عزت نفس خود را بالا ببرید .

     

    1- خودشان را دوست دارند 

    افرادی که عزت نفس بالایی دارند و خودشان را دوست دارند

    یک الماس گران قیمت و یک شی بی ارزش را در کنار هم تصور کنید . کدام یک همیشه دم دست است ؟ کدامیک را  به یک بچه می دهید ؟ کدام یک را با خود می توانید همه جا ببرید ؟ مطمئنا جواب هیچ یک از سوالات الماس گران قیمت نیست . زمانی که شما ارزش واقعی خودتان را بدانید و خودتان را دوست داشته باشید دیگر هر جایی نمی روید، دیگر هر غذایی نمی خورید ، دیگر هر چیزی نمی پوشید، دیگر هر کاری نمی کنید و…

    افرادی که عزت نفس بالایی دارند با هر کسی دوستی نمی کنند ، با هر فردی رفت و آمد ندارند، هر غذایی نمی خورند، هر جایی نمی روند و… . از این رفتار ها می توانیم نتیجه بگیریم که ارزش خودشان را می دانند و خود را دوست دارند .

     

    2- نقاط ضعفشان را می شناسند

    فردی که عزت نفس دارد ونقاط ضعفش را می شناسد 

    شاید شما هم مانند بیشمار آدم دیگر با خود بگویید : انسان هایی که عزت نفس بالایی دارند اصلا نقطه ی ضعفی ندارند ولی اینطور نیست افرادی که عزت نفس افزایش یافته ای دارند نقاط ضعفی دارند ولی این افراد نقاط ضعفشان را رد نمی کنند . آنها نقاط ضعفشان را می شناسند و سعی در بهبود آن دارند .

    اگر ما نقاط ضعفمان را نشناسیم و یا اصلا به این نقاط ضعف توجه نکنیم ، به راحتی شکست می خوریم . دقیقا مثل ارتشی که نمی داند نیروی پشتیبانی ندارد و حتی به آن توجه هم نمی کند .

     

    3- نقاط قوتشان را بهبود می دهند 

    فردی که عزت نفس بالایی دارد و نقاط قوتش را بهبود می دهد

    افرادی که عزت نفس بالایی دارند نه تنها از نقاط ضعفشان خبر دارند و غافل نیستند ، بلکه نقاط قوتشان را به خوبی می شناسند و سعی می کنند این نقاط قوت را افزایش بدهند . به طور کلی می توان گفت افرادی که برای خودشان ارزش قائل هستند می دانند در چه وضعیتی قرار دارند و باید روی کدام قسمت از شخصیتشان کار کنند .

     

    4- از اشتباه نمی ترسند 

    مردی که عزت نفس پایینی دارد و از شکست می ترسد

    اشتباه جزء جدایی ناپذیر زندگی ما انسان ها است، افرادی که سعی دارند اشتباه نکنند بیشتر از همه اشتباه می کنند و شکست می خورند . شکست خوردن در این جهان مسئله ی مهمی نیست، مهم این است که بعد از شکست چه کاری می کنید و چه رفتاری را انجام می دهید .

    افرادی که عزت نفس بالایی دارند شکست می خورند ولی نحوه عملکرد آنها بعد از شکست  بسیار مهم است . این میل شماست که بعد از شکست بنشینید و گریه کنید و یا دستتان را بر روی زانو هایتان قرار داده و راه را ادامه دهبد .

    5- از قضاوت دیگران نمی ترسند 

    شخصی که عزت نفس پایینی دارد و از قضاوت مردم می ترسد

    قضاوت دیگران برای برخی افراد بسیار مهم و حیاتی است ، آنهایی که می گویند اگر فلان کار را انجام بدهم مردم چه می گویند، عزت نفس پایینی دارند و از قضاوت مردم به شدت می ترسند . اگر می خواهید جزو افرادی که عزت نفس بالایی دارند بشوید یکی از ویژگی هایی که باید داشته باشید نترسیدن از قضاوت دیگران است . افراد با عزت نفس بالا به کار هایی که انجام می دهند ایمان دارند و همین ایمان داشتن است که باعث می شود به قضاوت دیگران اهمیت ندهند . چون به خودشان بیشتر از حرف دیگران ایمان دارند

    مطالعه کنید   خلاصه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید |کتاب رهایی از تله های زندگی

    آنها از کمک دیگران استفاده می کنند و به انتقاد آنها گوش میدهند ، اگر انتقاد آنها درست بود از نظر آنها استفاده می کنند ولی اگر نظرشان درست نبود راه خودشان را ادامه می دهند و از انتقاد اطرافیانشان نی ترسند .

     

    6- با اطرافیانشان رابطه ی خوبی دارند

    افرادی که عزت نفس بالایی دارند و با اطرافیانشان رابطه ی خوبی دارند  

    رابطه ی صمیمی با اطرافیان نشانه ی خوبی از عزت نفس بالا می باشد ، شخصی می تواند با اطرافیانش ارتباط درستی برقرار کند که با خودش درست برخورد کند . اگر کسی را می بینید که با اطرافیانش رابطه ی خوبی دارد بدانید به احتمال زیاد عزت نفس زیادی دارد . افرادی که عزت نفس بالایی دارند می دانند با نزدیکانشان باید چطور برخورد کنند که آنها را نرنجانند به همین دلیل محبوب دل آنها هستند .

    اگر با کسی روبرو شدید که با شما بد رفتاری میکند باید بدانید که او با خودش نیز مشکل دارد و خودش را دوست ندارد . چون شما مانند او نیستید و به خودتان ارزش قائلید دیگر وارد جر بحث با چنین آدم هایی نمی شوید . لبخندی می زنید و از کنار او رد می شوید .

     

    7- وقت برای تفریح کردن دارند 

    افرادی که عزت نفس بالایی دارند و وقت کافی برای تفریح دارند

    افرادی که عزت نفس بالایی دارند در کنار سخت کوشی ای که در کار هایشان دارند سعی می کنند زمان مناسبی را برای فرصت دادن به خودشان و استراحت کردن در نظر بگیرند . استراحت و تفریح باعث میشود شخص بتواند تصمیمات درستی را بگیرد و وقت کافی برای فکر کردن راجع به رو.ال کار داشته باشد تا بتواند بهترین تصمیم ممکن را بگیرد .

    علاوه بر همه این ها، تفریح یکی از نیاز های اصلی بدن است که اگراین نیاز برآورده نشود در طولانی مدت فرد دچار مشکلات زیادی می شود و در کل فرد دیگر نمی تواند کار کند .

     

    8- نشاط بالایی دارند 

    عزت نفس بالا رابطه ی مستقیمی با نشاط و سر زندگی دارد هرکس عزت نفس بالایی داشته باشد در واقع نشاط را در تمام زندگی اش تجربه می کند و حال خوبی دارد . زیرا می تواند با خودش ارتباط سالمی داشته باشد و همین یک موضوع باعث می شود شاداب تر از افراد دیگر باشند . اگر عزت نفستان را بالا ببرید بسیار شاداب تر از قبل خواهید بود و خواهید توانست زندگی بی نظیری را تجربه کنید .

     

    9- بدن سالمی دارند 

    ورزش تنها چیزی است که افراد با عزت نفس بالا آنرا کنار نمی گذارند و تا جایی که می توانند آن را انجام می دهند ، اگر می خواهید از تاثیرات ورزش بر روی عزت نفس بیشتر بدانید مقاله ی 5 تمرین ساده برای افزایش عزت نفس را مطالعه کنید . این مقاله می تواند راهکار های بیشتری برای بهبود عزت نفستان نیز به شما پیشنهاد دهد .

     سیبی که نشان دهنده ی غذا و بدن سالم است

     

    10-سبک زندگی مخصوص خودشان را دارند 

    اگر با افرادی که عزت نفس بالایی دارند نشست و برخاست کرده باشید می توانید این جمله را تایید کنید که این افراد یک فلسفه را در زندگی دارند و بر اساس این فلسفه است که تصمیماتی را می گیرند . این افراد در واقع چهار چوب هایی دارند که این چهار چوب ها از لحاظ اخلاقی، انسانی و… این افراد را محدود می کنند که مبادا راهی نادرست را در پیش بگیرند .

    مطالعه کنید   رابطه ی عشق و عزت نفس چیست ؟

    داشتن یک فلسفه در زندگی آنقدر به شما کمک می کند که حتی تصورش را هم نمی توانید بکنید . فلسفه ای خاص داشتن در زندگی باعث می شود چهار چوب هایی برای خود داشته باشید که از این چهارچوب ها هیچ وقت پایتان را فراتر نگذارید . همین کار باعث می شود راه درست را سریع تر پیدا کنید و به دنبال راه اشتباه نروید .

     

    11- اشتباه می کنند و درس می گیرند

    در قسمت های بالا گفتیم کسانی که عزت نفس بالایی دارند  اشتباه می کنند و از اشتباه نمی ترسند ولی قسمت بعدی ماجرا را در این قسمت به شما می گویم . فردی که احساس ارزشمندی می کند وقتی که شکست می خورد از شکست خود ناراحت نمی شود و از آن درس می گیرد و این درس را در ذهن خود حظ می کند تا بار دیگر این شکست را نخورد . در واقع از شکست های خود تجربه کسب می کند .

    بعد از سنین جوانی دیگر علم داشتن یا نداشتن آنقدر مهم نیست ، مهم این است که یک فرد چقدر با تجربه است و این تجربه ها است که باعث پیشرفت و بهتر شدن افراد می شود . افرادی که عزت نفس بالایی دارند از تجربیات خود  دیگران بسیار استفاده ی کنند تا کمتر شکست بخورند ولی زمانی هم که شکست می خورند به راه خود ادامه می دهند و باز هم از شکستشان درس می گیرند .

    به شما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید عزت نفس بالایی داشته باشید از اشتباهاتتان نترسید و از آنها نیز درس بگیرید تا تجربیات بیشتری داشته باشید و به موفقیت های بیشتری برسید .

     

    12- کتاب می خوانند 

    فردی که عزت نفس بالایی دارد و به مطالعه می پردازد

    عزت نفس بالا مخالف غرور است ، افرادی که عزت نفسشان بالا است غرور را کنار می گذارند و خود را همیشه آماده ی یادگیری می کنند . این ویژگی بارز باعث می شود همیشه به دنبال یادگیری باشند و کتاب های جدید مطالعه کنند و دردوره ها و کلاس ها شرکت کنند .

    اگر دوست دارید عزت نفستان افزایش پیدا کند همیشه خود را آماده ی یادگیری کنید و منتظر چیز های جدید باشید تا آنها را بیاموزید .

     

    13- دروغ نمی گویند 

    افرادی که برای خود ارزش قائل هستند دروغ نمی گویند . چون می دانند ممکن است دروغ کارشان را راه بیاندازد ولی این را هم می دانند که بعد ازمدتی این دروغ ها صدمات بسیار بیشتری به آنها خواهد زد .

     

    14- به دیگران کمک می کنند 

    افرادی که واقعا عزت نفس بالایی دارند بخشندگی بالایی دارند چون می دانند بخشیدن چیز ها به دیگران باعث می شود دستاورد های بیشتری برایشان بدست بیاید . این کار ( بخشیدن ) باعث ایجاد احساس خوب در آنها می شود و همین کافیست که حالشان بهتر بشود .

     

    15- کسب و کار خودشان را دارند

    افرادی که عزت نفس بالایی دارند برای خودشانکسب و کار نیز دارند

    عزت نفس بالا باعث می شود افراد به خودشان و کار هایشان بیشتر اعتماد و ارزش داشته باشند . زمانی که به خودشان اعتماد بیشتری دارند سعی می کنند در زندگیشان عامل باشند و نه تنها زندگی خودشان را نجات بدهند بلکه دست چند نفر دیگر را نیز می گیرند تا بتوانند به آنها نیز کمک کنند .

     

    16-همیشه در حال یادگیری هستند

    از نظر این افراد یادگیری چیزی است که همیشه هست و هیچ وقت تمومی ندارد . یادگیری در تمام ابعاد زندگی ایشان پر رنگ است و از تمامی فرصت های پیش آمده یاد می گیرند . همین یادگیری بعد ها باعث اختلاف زیاد این افراد با بقیه می شود .

    مطالعه کنید   تفاوت تصویرسازی ذهنی درست و نادرست

    به شما هم پیشنهاد می کنم که همیشه به دنبال یادگیری باشید و از تمام اتفاقات زندگی تان درس بگیرید . این درس ها بعدا زندگی شمارا متحول خواهند کرد .

     

    17- به قانونمندی های جهان معتقدند

    فردی که عزت نفس بالایی دارد و بر قانونمندی های این جهان مسلط است

    افرادی که عزت نفس بالایی دارند از تجربیات دیگران این را آموخته اند که این دنیا قانونمندی های خاص خودش مانند قانون جذب، کارما، علت و معلولی و… دارد و سعی می کنند از این قانونمندی ها در جهت موفقیت در تمام ابعاد زندگیشان استفاده کنند . اگر شما هم این قانونمندی ها را بصورت خیلی حرفه ای یاد بگیرید و بتوانید از آنها در راستای زندگی خودتان استفاده کنید شما هم جزو افراد با عزت نفس بالا خواهید شد و دیگر نیازی نیست عادت های افرادی که عزت نفس بالایی دارند را مطالعه کنید تا خودتان را شبیه آنها بکنید .

     

    18-کارهایی را که دوستشان ندارد نیز انجام می دهند

    عزت نفس بالا باعث می شود افراد کار هایی را که دوست ندارند هم انجام بدهند

    خیلی از افراد فکر می کنند برای رسیدن به موفقیت باید کار هایی را که دوست دارند انجام دهند و کار هایی را که دوست ندارند با تمرینات بسیار دوست داشته باشند درحالی که اصلا اینطور نیست .یکی از عادت های افرادی که عزت نفس بالایی دارند و موفق هستند، این است که کارهایی را که برایشان خوشایند نیست و برای رسیدن به موفقیتشان لازم است را به هر نحوی که بشود انجام می دهند . درست است که کل کاری را که انجام می دهند دوست دارند ولی برخی اوقات مسائلی پیش می آید که آنها باید دست به کار شوند و موضوع را حل کنند ( اگر دوست داشته باشند که خیلی راحت کار را انجام می دهند ، ولی اگر آن کار را دوست نداشته باشند هم آن کار را انجام می دهند و بهانه نمی آورند )

     

    19- بخشنده هستند

    افرادی که عزت نفس بالایی دارند به افراد نیازمند کمک می کنند

    یکی از عادت های افرادی که عزت نفس بالایی دارند این است که دست بخشنده ای دارند و قسمتی از اموالشان را به مستمندان می بخشند ! این ویژگی را می توانیددر پولدار ها و سلبریتی های جهان مشاهده کنید .

     

    عزت نفس چیست ؟

    عزت نفس یکی از مولفه های بسیار قدرتمند برای موفقیت است، اگر می خواهید به موفقیت واقعی برسید حتما باید عزت نفس داشته باشید . اگرمیخواهید عزت نفس خود را بسنجید به صفحه آزمون عزت نفس بروید . اگر می خواهید همه چیز را راجع به عزت نفس بدانید به مقاله ی صفر تا صد عزت نفس و اعتماد به نفس مراجعه کنید .

     

    دوره جامع عزت نفس

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *