3 روش قدرتمند برای تقویت اراده

3 روش قدرتمند برای تقویت اراده

  • خیلی از مردم به دنبال راهی قطعی و قدرتمند برای تقویت اراده شان می گردند و سعی می کنند اراده شان را تقویت کنند تا لاغر شوند، به موفقیت دست یابند ، در درسش هایشان موفق شوند و… در این مقاله قرار است 3 روش قدرتمند برای تقویت اراده را به شما معرفی کنیم . پس با ما همراه باشید تا به سادگی اراده تان را افزایش دهید

     

    اراده چیست ؟

    اراده یعنی کنترل داشتن بر روی اعمالمان . یعنی آن قدر قدرتمند شویم که بتوانیم کارهایی که باید انجام دهیم را درست و دقیق  انجام دهیم .

    یکی از بزرگترین دغدغه هایی که جهان امروز درگیر آن است ،کم بودن قدرت اراده و تصمیم گیری مردم می باشد . پیشرفت تکنولوژی باعث ضعیف شدن اراده ما شده است . ما هر چیزی را که می خواهیم به راحتی بدست می آوریم و این اتفاق باعث تنبلی ما انسان ها شده است . البته که این اتفاق در سال های آینده بسیار فراگیر تر خواهد شد . از این رو اکثر مردم احساس می کنند اراده شان ضعبف تر شده است و این احساس نیز درست است .

    ما برای رسیدن به اهدافمان قطعا نیازمند اراده فولادین هستیم ؛ اراده ای که می تواند تمام ابعاد زندگی ما را متحول کند و زندگیمان را به کل متحول سازد .

    طبق تحقیقاتم اراده از 3 فاکتور زیر تشکیل می شود :

    • آزمودگی
    • استمرار
    • امید

    که این سه فاکتور با ترکیب شدن ، اراده را می سازند .

     

     

     

    اولین عامل ساخت اراده فولادین ؛ آزمودگی

    موفقیت از انتخاب های درست و انتخاب های درست از تجربه حاصل می شوند . تجربه نیز از آزمون و خطا بدست می آید . یعنی باید اشتباه کنید و از اشتباهتان درس بگیرید . هرچقدر بیشتر اشتباه کنید، بیشتر درس می گیرید و بیشتر تجربه کسب می کنید .

    مطالعه کنید   حالت آلفای ذهنی چیست ؟

    انسان های بزرگ زمانی که اشتباهی انجام می دهند از خودشان می پرسند: از این اشتباه چه درسی یاد گرفتم . ولی آدم های ضعیف از خودشان سوال دیگری می پرسند : آخه مگه من چه گناهی کردم ؟ چرا همیشه من باید شکست بخورم ؟ اصلا خر من از کرگی دم نداشت ! و همین جا از تلاش دست بر می دارند و خسته می شوند .

    انسان ها بزرگ اعتقاد دارند چیزی به نام شکست اصلا وجود ندارد ؛ همه چیز فقط تجربه است !

     

    اولین عامل تقویت اراده - آزمودگی

     

    چند سوال سرنوشت ساز

    هر جوابی که به سوالات زیر بدهید باعث افزایش یا کاهش قدرت اراده شما می شود :

    • رد شدن در یک آزمون از نظر شما چه معنی ای دارد ؟ بدبختی یا یک شانس دوباره ؟
    • ورشکستگی از نظر شما چه معنی ای دارد ؟ بدبختی یا یک شانس دوباره ؟
    • افتادن در بک دردسر  چه معنی ای برای شما دارد ؟ بدبختی یا یک شانس دوباره ؟

     

    اراده به طرز فکر ما بستگی دارد 

    طرز فکر آدم های بزرگ با آدم هایی که همیشه بازنده هستند فرق می کند . آدم های بزرگ از اشتباه استقبال می کنند ، در حالی که آدم های بازنده همیشه از شکست می ترسند . آدم های بزرگ و با اراده قوی شکست را یک شانس دوباره می بینند ، این آدم ها بدون هیچ ترسی وارد شکست می شوند و با خود دو چیز می گویند : 1- یا موفق می شوم  یا این که 2- تجربه کسب می کنم و باز هم موفق می شوم .

    مطالعه کنید   چگونه در زندگی زناشویی خلاقیت داشته باشیم؟

    نتیجه ای که می توانیم از این صحبت بگیریم این است که ترس از شکست، ترس از انتقاد و ترس از نرسیدن فقط باعث می شود ما یک آدم بازنده و کوچک بمانیم و هیچ وقت پیشرفت نکنیم . سعی کنید این جمله را به یاد داشته باشید . همه چیز فقط تجربست، تجربست،  تجربه . 

     

    در ادامه می خواهیم به بررسی دو عامل دیگر ، یعنی استمرار و امید برای تقویت واقعی اراده بپردازیم . با ما همراه باشید .

     

    دومین عامل ساخت اراده فولادین ؛ استمرار

    آدم های بزرگ یک جمله معروف دارند که خیلی آن را شنیده ایم ولی اکثر اوقات بی توجه به آن از کنارش عبور کرده ایم . آدم هایی که اراده بالایی دارند می گویند : کار را آن کرد که تمام کرد  . یعنی حق ندارید وسط کار تسلیم شوید . این آدم های بزرگ زمانی که کاری را شروع می کنند ، به آن می چسبند و هیچ وقت رهایش نمی کنند . ولی آدم های ضعیف هیچ وقت نمی توانند به کار هایی که باید انجام بدهند بچسبند و در واقع نمی توانند استمرار داشته باشند . چرا ؟

     

    استمرار دومین عامل تقویت اراده می باشد

     

     

    چرا نمی توانیم در کار هایمان استمرار داشته باشیم ؟

    افرادی که نمی توانند مستمر کاری را انجام دهند فکر می کنند شکست یعنی بدبختی و شکست خوردن برای آنها معنی بدبخت شدن دارد . دقیقا همان چیزی که افراد قدرتمند ندارد . افراد قدرتمند شکست را شانس دوباره می دانند ، نه بدبختی !

    مطالعه کنید   1 راز بزرگ برای تقویت عزت نفس

    پس تو حق داری درد بکشی، حق داری زمین بخوری، حق داری شکست بخوری ولی حق نداری کوتاه بیای .

     

    سومین عامل ساخت اراده فولادین ؛ امید

    انتظار دارید آخر کار چه اتفاقی برایتان بیوفتد ؟ آیا فکر می کنید آخر سر پیروز می شوید یا نه ؟ این مطلب خیلی مهم است . بگذارید مثالی برای این مطلب بیاورم . فرض کنید فرشته ای به شما می گوید بعد از 5 سال قرار است به یک شخصیت بزرگ تبدیل شوید ، ولی باید این 5 سال را بیشتر تلاش کنید و بعد از هر شکست باز هم ادامه دهید . آیا این اتفاق باعث می شود تا آخر 5 سال ادامه دهید ؟ یا این که 5 سال نشده کنار خواهید کشید .

     

    راز تقویت اراده چیست ؟

    اگر شما تمام این سه مورد را در خودتان پرورش دهید و این سه عامل را با هم ترکیب کنید ، بدون شک یکی از پر قدرت ترین و با اراده ترین افراد روی زمین خواهید بود . میل خودتان است که این سه عامل : استمرار ، آزمودگی و امید را در خود افزایش بدید یا این که هنوز مثل قبل از شکست هایتان بترسید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    3 دیدگاه برای “3 روش قدرتمند برای تقویت اراده

    1. امیر گفته:

      بسار عالی و مفید بود. من خودم بارها شکست خوردم . هر بار خواستم کارم را رها کنم. دلی می دیدم که بقیه خیلی راحت در همان مسیر پول کسب می کنند. با خودم گفتم، اگه اونا می تونن، منم می تونم. سعی ازشون کمک بگیرم و چیزهای بیشتری یاد بگیرم. الان تو مسیر درست قرار گرفتم و دارم به نتیجه ای که منتظرش بودم می رسم. دوستان، هیچ .قت از شکست خوردن نترسین و امیدتون ر ا از دست ندین. تلاش کنین و آموزش ببینین. مطمئن باشین که نتیجه می گیرین. یا علی مدد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *