خلاصه کتاب فلورانس اسکاول شین

مروری بر 8 آموزه طلایی کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

  • چندی پیش با یکی از دوستانم برای سفر تفریحی به کلاردشت رفتیم. قصد داشتیم چند روزی از طبیعت بی‌نظیر مازندران و گیلان لذت ببریم. در ابتدای سفر، دوستم شروع به شکوه و شکایت از زمین و آسمان کرد. من هم به صحبت‌هایش گوش کردم و اندکی دلداریش دادم. جالب است که هر صحبتی که بینمان مطرح می‌شد، دوباره سفره دلش را باز می‌کرد و از مشکلات و بدبختی‌هایش که انگار تمامی نداشت، سخن می‌گفت. چند روز بعد، وقتی کنار ساحل نشسته بودیم، سعی کردم در قالب یک گپ‌وگفت صمیمانه، با جملاتی از کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، تأثیری هر چند کوچک بر نگرش او بگذارم و به او کمک کنم که کلمات و جملات منفی را کنار بگذارد.

    پس از تمام شدن صحبت‌هایمان، کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین را که همیشه همراهم دارم و می‌خوانم، به او دادم و از او خواهش کردم که بخواندش. چند ماه بعد که با هم قرار داشتیم، متوجه شدم که این کتاب به دلش نشسته، تأثیر عمیقی بر او گذاشته و از گله‌های بی‌پایانش کاسته است. این بود که تصمیم گرفتم مقاله‌ای بنویسم و 8 مورد از آموزه‌های طلایی و جذاب این کتاب را در اختیارتان قرار دهم. اگر شما هم در پی راهی برای رشد فردی و بهبود نگرش خود هستید، پیشنهاد می‌شود که 10 دقیقه زمان بگذارید و تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

    آشنایی کلی با کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

    خانم فلورانس اسکاول شین در سال 1871 در آمریکا به دنیا آمد و در طول 69 سال زندگی، به عنوان هنرمند، نقاش، مشاور، آموزگار و سخنران فعالیت کرد. او در سال 1925، اولین کتابش را با عنوان «بازی زندگی و راه این بازی» روانه بازار کرد. سه سال از انتشار اولین کتابش نگذشته بود که کتاب دوم را با عنوان «کلام تو، عصای معجزه‌گر توست» روانه بازار کرد.

    او در سال 1940 دار فانی را وداع گفت ولی قبل از مرگش، کتاب سومش با عنوان «دَرِ مخفی توفیق» به بازار آمد. آخرین کتابش که 19 سال پس از مرگش به دست مخاطبان و دوست‌دارانش رسید، «نفوذ کلام» نام داشت.
    در سال 1381، این چهار کتاب در قالب کتابی با عنوان «چهار اثر» از سوی نشر پیکان و با ترجمه خانم گیتی خوشدل، مترجم چیره‌دست و خوش‌ذوق کشورمان در دسترس مخاطبان ایرانی قرار گرفت و باعث تحولی عظیم در نگرش خوانندگان ایرانی این کتاب شد. کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین پر از داستان‌ها و آموزه‌هایی است که هر خواننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نگرش او را نسبت به زندگی، عوض می‌کند.

    گیتی خوشدل و فلورانس اسکاول شین

    1. زندگی جنگ نیست، بازی است؛ بازی داد و ستد!

    اولین بخش از کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین به «بازی زندگی و راه این بازی» اختصاص دارد. نویسنده در این بخش، به بیان دیدگاهی مهم و جذاب می‌پردازد. او بر این باور است که زندگی، جنگ و پیکار نیست که بخواهیم در آن، تمام توان خود را صرف جنگیدن و به دست آوردن کنیم. زندگی از نگاه خانم اسکاول شین، شبیه بازی داد و ستد است. کتاب می‌خواهد به ما بگوید که هر عمل، گفتار یا تفکری که در این جهان از ما سر بزند، دیر یا زود به خودمان برمی‌گردد.
    اگر حرف خوبی بزنیم، افکار خوبی را مهمان ذهنمان کنیم یا کردارهای زیبایی داشته باشیم، دیر یا زود، این خوبی و زیبایی به زندگی خودمان برمی‌گردد و ما را سرشار از شادی و خوشحالی می‌کند. این در حالی است که گفتارها، کردارها و پندارهای بد نیز، به خودمان می‌رسند و عواقب‌شان، دامن خودمان را می‌گیرد. در کتاب چهار اثر می‌خوانیم:

    «برای پیروزی در بازی زندگی، باید نیروی خیالمان را آموزش دهیم. کسی که به قوه تخیل خود آموخته باشد که تنها نیکی را تصور کند و ببیند، خواهد توانست به مرادهای به‌حق دلش (سلامت، ثروت، محبت، دوستی، بیان کامل اعتماد به نفس یا هر آرمان بزرگ دیگر) برسد. تخیل را قیچی ذهن خوانده‌اند؛ زیرا شبانه‌روز، تصاویر ذهنی ما را قیچی می‌کند و کنار هم قرار می‌دهد. آدمی در ذهن خود تصاویری می‌بیند و دیر یا زود در دنیای بیرون با آفریده‌های ذهنش روبرو می‌شود.»

    2. مرگ و زندگی در قدرت زبان است؛ اساس کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

    خانم فلورانس اسکاول شین در جای‌جای کتاب چهار اثر می‌کوشد قدرت زبان را به ما یادآوری کند. او به این باور رسیده است که کلام انسان، خوب یا بد، عینیت پیدا می‌کند و وارد زندگی او می‌شود. او به قدری به قدرت کلام باور دارد که می‌گوید: «آنچه در عبادت می‌طلبید، یقین بدانید که آن را یافته‌اید و به شما عطا خواهد شد.»

    مطالعه کنید   ضمیر ناخودآگاه چیست ؟

    اگر انسان، مراقب کلام خود باشد و بکوشد که همواره از خوبی‌ها، زیبایی‌ها، سلامتی، ثروت، برکت و رحمت صحبت کند، پس از مدتی متوجه می‌شود که زندگی او با همان چیزهایی که به زبان آورده، پُر شده است. کسانی که مراقب کلام خود نیستند و مسائل منفی را به زبان می‌آورند، این مسائل منفی وارد زندگی‌شان می‌شود؛ به همین دلیل خانم اسکاول شین از مخاطبان خود می‌‌خواهد که فقط برای «طلب شفا»، «برکت» و «سعادت»، زبان خود را به کار بیندازند.

    3. از جملات تأکیدی برای بهبود حال روانی و زندگی مادی خود استفاده کنید

    یکی از مفاهیمی که خانم فلورانس اسکاول شین در کتاب چهار اثر روی آن تأکید جدی دارد، استفاده از جملات تأکیدی است. او بر این باور است که این جملات، در قالب ارتعاش به جهان ارسال می‌شود و همچون بوم‌رنگ، به سوی ما برمی‌گردد. او از مخاطبان خود می‌خواهد که هر روز، جملات تأکیدی را با صدای آرام و بلند تکرار کنند و در هنگام تکرار این جملات، ایمان داشته باشند که خداوند، خواسته‌های آن‌ها را اجابت خواهد کرد. او بر این باور است که: «هر گاه آدمی با ایمان بطلبد باید بستاند؛ زیرا خدا چاره‌ساز است و تدابیر خود را می‌آفریند.»

    کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، جملات تأکیدی متنوعی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال او برای توانگری، پیشنهاد می‌دهد که افراد، تکرار کنند: «خداوند، روزی‌رسانِ شکست‌ناپذیر من است و هم‌اکنون مبالغ هنگفت پول در پناه لطف الهی و به شیوه‌هایی عالی به من می‌رسد.»

    4. ایمان، اصلی‌ترین شرط موفقیت!

    خانم اسکاول شین، بر ایمان به خداوند، تأکید می‌کند و همواره می‌گوید که اگر انسان به خداوند، ایمان و توکل واقعی داشته باشد، قطعاً می‌تواند به خواسته‌ها و اهدافی که برای خود در نظر گرفته است، دست پیدا کند. او بر این باور است که جملات تأکیدی به افزایش ایمان و اراده انسان کمک می‌کند. او در کتاب خود، جمله‌ای جذاب و شگرف می‌نویسد که حقیقتاً خواندنی و دلنشین است:

    «انسان به عالمی پا می‌نهد که خداوند رزق و روزی‌اش را تأمین کرده است و هر آنچه آرزومند یا نیازمند آن است، پیشاپیش بر سر راه اوست. هر چند که باید این خزانه را با ایمان خود یا با کلامی که بر زبان می‌آورد، بگشاید.»

    5. مقاومت در برابر بدی‌ها را کنار بگذارید و جنگ را به خداوند بسپارید

    توجه داشته باشید که آدمی در دنیای مادی، همان چیزی را درو می‌کند که در اندیشه و ذهن خود کاشته است. اگر در ذهن خود، عشق بورزید و اهل مهربانی باشید، مدام این مهربانی و عشق در دنیای مادی شما تجلی پیدا می‌کند. همچنین اگر اهل نفرت ورزیدن باشید، مدام با افراد و پدیده‌هایی روبرو می‌شوید که نفرت را در شما برمی‌انگیزند. پیشنهاد خانم اسکاول شین در کتاب چهار اثر این است که نفرت ورزیدن را کنار بگذاریم و مقاوت در برابر بدی‌ها را فراموش کنیم.

    مطالعه کنید   3 اشتباه خطرناک که موجب عزت نفس پایین می شود !

    او اسم قانون مقاومت نکردن در برابر بدی‌ها را «عدم مقاومت» می‌گذارد. نویسنده کتاب چهار اثر، از مخاطبان خود می‌خواهد که برای دشمنان خود هم برکت بطلبند تا از این طریق، دشمنان را خلع سلاح کنند. اگر کسی بخواهد در برابر انسان بد و شرور، مقاومت به خرج دهد و پاسخ بدی‌های او را با بدی بدهد، روز به روز مشکلاتش بیشتر می‌شود. زمانی که برق خانه قطع می‌شود، جواب این تاریکی را با چه چیزی می‌دهید؟ قاعدتاً جواب تاریکی را با روشنایی شمع می‌دهیم. این موضوع در مورد بدی‌ها و دشمنی‌های دیگران هم وجود دارد. آدم عاقل، جواب بدی‌‎های دیگران را با خوبی می‌دهد.

    6. شور و اشتیاق نسبت به کار؛ دروازه مخفی موفقیت، کامیابی و تحقق آرزوها

    به‌راستی اصلی‌ترین دارایی هر انسان در طول زندگی، «شور و اشتیاق» اوست. انسانی که شور و اشتیاق ندارد، کاری که انجام می‌دهد، به دلش نمی‌نشیند؛ در نتیجه حاصل کار او چندان درخشان و چشمگیر نخواهد بود و نمی‌تواند ارزش بالایی به کار خود بدهد. یکی از اصول مهم فروش این است که فروشنده باید پیش و بیش از هر کس، شیفته محصولش باشد و به آن ایمان داشته باشد. اگر فروشنده به محصولش ایمان نداشته باشد، قاعدتاً نمی‌تواند این محصول را با قیمتی قابل توجه به فروش برساند و مشعل شور و اشتیاق را در وجود مشتری، شعله‌ور کند.

    در کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، شور و اشتیاق به عنوان «دَرِ مخفی توفیق» معرفی می‌شود. او در کتاب خود داستان‌های فراوانی در مورد افرادی می‌گوید که با شور و اشتیاق نسبت به کار خود توانسته‌اند حصار تنگ فقر را بشکنند و به زندگی شایسته خود برسند. در این کتاب می‌خوانیم:
    «راز موفقیت این است که آنچه را انجام می‌دهید برای دیگران جالب توجه کنید. خود علاقه‌مند باشید، دیگران نیز علاقه‌مند خواهند شد. معمولاً حالتی خوشایند یا یک لبخند، در مخفی توفیق را می‌گشاید. چینی‌ها می‌گویند مردی که چهره‌ای بشاش ندارد، نباید مغازه باز کند.»

    7. وقتی تو عوض می‌شوی، دنیای تو هم عوض می‌شود

    یکی از مهم‌ترین آموزه‌های کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین این است که همه چیز به درون انسان بستگی دارد. گویی که هر انسانی در دنیای منحصر به فرد و یگانه خودش زندگی می‌کند. هر رویداد یا اندیشه‌ای که از ذهن انسان بگذارد و شخص به اندازه کافی روی آن رویداد یا اندیشه، تمرکز کند، پس از مدتی آن اندیشه یا رویداد ذهنی، عینیت و واقعیت پیدا می‌کند. اکنون که می‌دانیم همه چیز به فکر و اندیشه آدمی بستگی دارد، دو درس مهم را فرامی‌گیریم:

    • اول از هر چیز باید کنترل ذهن و اندیشه خود را در دست بگیریم. در این جهان، کسانی به موفقیت و خوشبختی می‌رسند که توانایی کنترل افکار خود را داشته باشند و بتوانند افکار منفی را تا حد امکان از خود دور نگه دارند.
    • دومین مسئله این است که وقتی ذهن و اندیشه ما تغییر کند، قاعدتاً زندگی و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم هم دگرگون می‌شود. زمانی که حال انسان خوب است، احساس می‌کند که همه حالشان خوب و خوش است. عکس این ماجرا هم واقعیت دارد. وقتی انسان، ناراحت، گرفته و عبوس است، احساس می‌کند که دیگران هم حال خوشی ندارند.
    مطالعه کنید   آموزش کنترل ذهن با قدرت آلفای ذهنی

    8. بخشش را بیاموزید؛ نبخشیدن یکی از دلایل اصلی بروز بیماری است

    یکی دیگر از آموزه‌های اصلی کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، بخشش است. او از ما می‌خواهد که خودمان و دیگران را به خاطر تمام اتفاقات گذشته ببخشیم و اجازه ندهیم که این اتفاقات باعث بروز احساسات و انرژی منفی در وجود ما شود. وقتی نسبت به گذشته نفرت داریم، این نفرت باعث تغییر سازوکار بدن می‌شود و روی اندام‌های ما تأثیر منفی می‌گذارد. این تأثیر منفی، در نهایت موجب بروز بیماری در بدنمان خواهد شد.
    خانم شین بر این باور است که نبخشیدن باعث می‌شود که عروق خونی و کبد ما، سفت و سخت شود و قدرت بینایی‌مان، کاهش یابد. او نبخشیدن را به قطاری تشبیه می‌کند که در مسیر آن، بیماری‌های گوناگون و فراوانی وجود دارد. با این تفاصیل هیچ گزینه‌ای جز بخشش و گذشتن از گذشته، روی میز باقی نمی‌ماند.

    کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین؛ کتابی برای آرامش، اعتماد به نفس و موفقیت

    در این مقاله تلاش کردیم با 8 مورد از آموزه‌های مهم و اصلی کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین آشنا شویم. آموزه‌های این کتاب در همین 8 درس خلاصه نمی‌شود و درس‌های گوناگونی برای تأثیرگذاری بر انسان‌ها، بهبود نگرش آن‌ها و تغییر افکارشان دارد. در صورتی که تمایل دارید به آرامش، اعتماد به نفس و موفقیت دست پیدا کنید، مطالعه این کتاب را در برنامه مطالعاتی خود بگنجانید.

    آیا تاکنون این اثر جذاب و ناب را مطالعه کرده‌اید؟ به نظر شما مهم‌ترین و بهترین درسی که می‌توانیم از این کتاب یاد بگیریم، چیست؟ لطفاً نظرها و پیشنهادهای خود را با ما و سایر همراهان مجموعه شاهکار ذهن در بخش نظرات (زیر همین مقاله) به اشتراک بگذارید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳۰ رای

    3 دیدگاه برای “مروری بر 8 آموزه طلایی کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

    1. اشتراک‌ها: ۱۰ درس تأثیرگذار از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل - شاهکار ذهن

    2. اشتراک‌ها: خلاصه کتاب 48 قانون قدرت | خصوصیات مشترک افراد قدرتمند تاریخ - شاهکار ذهن

    3. اصغر گفته:

      با سلام
      خواندن این کتاب را 1000% برای هر انسانی پیشنهاد می کنم کتابی که تمام رموز موفقیت ] تغییر نگرش ها از منفی به مثبت و کل زیبایی هایی که انسان می توتند در زندگی با خواندنش تجربه کند را دارد ایمان واقعی را یاد می گیرید آرامش را پیدا می کنید عشق به خویشتن و دیگران را فرا می گیرید و خلاصه اینکه این کتاب را هر روز زندگی خویش بارها و بارها باید بخوانید این کتاب قمام قوانین خدا برای اسنان هست برای زیبا فکر کردن و اندیشیدن و از زندگی لذت بردن

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *