کنترل ذهن چیست و کنترل ذهن با قدرت آلفا

آموزش کنترل ذهن با قدرت آلفای ذهنی

  • اکثر ما آدمها بارها در زندگی آرزو کرده ایم که ای کاش می توانستیم ذهنمان را کنترل کنیم تا بواسطه آن روی بدنمان کنترل داشته باشیم و در نتیجه زندگی بهتری را تجربه کنیم . در این مقاله می خواهیم درباره کنترل ذهن با روش قدرتمند آلفای ذهنی صحبت کنیم و نکات بسیار مهمی را برایتان بازگو کنیم . پس با ما همراه باشید …

     

    کنترل ذهن چیست ؟

    همانطور که گفته شد همه دوست داریم کنترل ذهنمان را در دست بگیریم، ولی سوال اصلی این است که کنترل داشتن بر روی ذهن چیست و چه مزیتی برای ما خواهد داشت ؟

    ذهن ما مدام تحت تاثیر اتفاقات اطرافش هست و اگر نتواند افکار درست و مثبت رو در خود ذخیره کند  هرگز به سمت موفقیت ، آرامش و حال خوب و… نخواهد رفت . درست مانند قایقی که وسط دریاست و با هر موج یا وزش باد از این سو به آن سو میرود و درکل می توان گفت سرگردان است . تا زمانی که این قایق پارویی نداشته باشد نمی تواند به سمت هدفش حرکت کند و همیشه از موج یا باد پیروی می کند .

    کنترل ذهن در واقع ساختن و یا داشتن این پارو است ،  قدرتی که با استفاده از آن می توانیم افکار و چیز های درست را در ذهنمان حک کنیم تا با قدرت بتوانیم به سمت حال خوب، ثروت، توانمندی ، روابط خوب و… حرکت کنیم.

     

    آلفای ذهنی و کنترل ذهن با آن

    برای کنترل داشتن بر روی ذهن لازم است در سطح آلفا قرار بگیریم.  شاید برایتان سوال باشد که حالت آلفا چیست ؟ در سطح آلفا بدن در بالاترین حد آرامش و راحتی قرار می گیرد و در این حالت است که مغز هر چه را که تصور کند می آفریند چون در این حالت مغز به ویژه نیمکره راست آن که پایگاه افکار و احساسات است در خدمت اهداف ما قرار می گیرد .زمانی که در سطح آلفا قرار می گیرید هر تصویر ذهنی که داشته باشید تحقق می یابدچون در این حالت مغز بر بدن کنترل دارد در نتیجه بدن همان برنامه ریزی را به اجرا در می آورد.

    مطالعه کنید   چرا عزت نفس مهم است؟

    در سطح آلفا جسم و روح احساس آرامش می کند و مشخصه اینکه شما در حالت آلفا قرار گرفتید همین حالت آرامش و احساس خوب است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره این حالت داشته باشید پیشنهاد می کنم مقاله آلفای ذهنی چیست را مطالعه کنید .

     

     

     

    فواید کنترل ذهن

    داشتن کنترل  بر روی ذهن فواید زیادی دارد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره خواهیم کرد :

    • خواب آرام
    • سلامت جسمی
    • پیشگیری از بیماری
    • کنترل استرس
    • قدرت آفرینندگی با الفا
    • مدیریت افکار و تصاویر ذهنی منفی
    • ترک عادتهای نامطلوب
    • و….

    داشتن خواب آرام با الفا

    مشخصه اصلی آلفا داشتن آرامش هست در نتیجه وقتی در حالت آلفا قرار می گیریم ذهن در بالاترین حد آرامش قرار می گیرد و افکار مزاحم به حداقل می رسد و همچنین گردش خون در بدن تنظیم می شود و در نهایت فرد خواب ارامی را تجربه خواهد کرد.

     

    سلامت جسمی با آلفا

    از آنجایی که در حالت الفا بدن در آرامش قرار دارد در نتیجه افرادی که تمرینات مربوط به آلفا را انجام می دهند بدن خود را در مسیر بهبودی قرار می دهند

    مطالعه کنید   خلاصه کتاب تئوری انتخاب| درس‌هایی برای یک زندگی آزاد و شجاعانه

    لذا وقتی فرد  در حالت الفا قرار می گیرید میتواندباانجام تمیرنها به ارامش عمیق برسد و مغز خود را طوری برنامه ریزی کند کند که بر حسب همان کارکرد طبیعی هرگونه بیماری را بهبود ببخشد.

     

    رسیدن به ثبات شخصیت با کنترل ذهن

     

    پیشگیری از بیماریها

    وقتی فرد به طور مرتب تمرینات مربوط به آلفا را انجام می دهد و بدن را در سلامتی کامل تصور می کند به نوعی بدن را در مقابل هر نوع بیماری ایمن می کند.

     

    کنترل استرس با آلفا

    استرس و تنش سبب اختلال در کارکرد طبیعی مغز و بدن می شود و اگر میزان این استرس افزایش یابد و همچنین مدت زمان بیشتری ادامه داشته باشد بدن و مغز را دچار اختلال می کند

    بیماری هایی از قبیل زخم معده ، میگرن ، سرماخوردگی ،سرطان ، بیماری های قلبی تا اندازه زیادی از استرس ناشی می شود.بر این اساس افراد خود مسئول بیماری هایشان هستند.پیش از اینکه در حالت آلفا قرار بگیرید باید عوامل ایجاد کننده این استرس و تنش را در خود جست و جو کنید

    و بعد اجازه بدهید ذهن شما کند و کاو کند و در نهایت آن افکاری که باعث ایجاد این مشکل در شما شده اند به ذهن شما خطور پیدا می کند . و پس از قرار گرفتن در حالت آلفا می توانید عواملی که استرس را در شما ایجاد کردند رو با تصاویر ذهنی مثبت جایگزین کنید وآثار منفی آنها بر سلامتی را از بین ببرید.

     

    کنترل استرس با آلفای ذهنی

     

     

    قدرت آفرینندگی با آلفای ذهنی

    مغز انسان قدرت آفرینندگی دارد به شرط اینکه مغز در حالت ارامش باشد یعنی اگر مغز در حالت آرامش قرار گیرد هر تصویری را به واقعیت تبدیل می کند.

    در حالت حالت آلفا یاد می گیرید که چطور امواج مغزی را پایین آورید و بدن و ذهن را در حالت آرامش قرار بدید زمانی که امواج مغزی در سطح پایین قرار می گیرد نیمکره راست مغز فعال می شود و از آنجا که نیمکره راست نقش آفرینندگی دارد لذا هر چیزی را که با این نیمکره تصور کنید به واقعیت تبدیل خواهید کرد.

    مطالعه کنید   10 گام برای انجام تکنیک (EFT)

     

    داشتن ایمان نکته مهم در آلفای ذهنی

    هنگامی که در حال انجام تمرین آلفا هستید، اگر این باور را داشته باشید که آلفا نمی تواند کمکی به شما بکند ؛ سلولهای عصبی مغز شما به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد که این قدرت را نادیده بگیرد و وضعیت ناخوشایند قبلی را حفظ می کند. و این انتظار شکست باعث می شود هر آنچه را که از طریق تمرینهای الفا کسب می کنیدبی تاثیر باشد.

    درنتیجه ایمان و باور باعث می شود به برنامه ریزی ها واقعیت ببخشید . زیرا اعتقاد و باور کمک می کند انتظار پایان خوشایند را تصور کنید و در نتیجه این خوش بینی میزان انرژی ذهن شما افزایش می یابد. اگر با داشتن باور و انتظار مثبت کنترل ذهنمان را بدست بگیریم می توانیم به موفقیتهای بزرگی دست یابیم.

     

    وقتی شخص در حالت الفا قرار دارد خود را هرگونه که تصور کند واقعیت می یابد در نتیجه حتی اگر شخص خود را در این حالت منفی یا بیماری تصور کند برخی از نشانه های بیماری را در خود بوجود خواهد آورد و از این رو همواره توصیه می شود در حالت آلفا در مورد سلامتی و مسائلی که برایتان خوشایند است تصویر سازی کنید.

    در حالت آلفا می توانید اعمال ناخودآگاه خود را مدیریت کنید و همچنین جهت تقویت حافظه ، ترک عادات منفی ، مدیریت افکار منفی ، سلامتی جسمی و مسائلی از این قبیل می توانید در حالت آلفا قرار بگیرید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *