3 اشتباه خطرناک که موجب عزت نفس پایین می شود !

3 اشتباه خطرناک که موجب عزت نفس پایین می شود !

  • 3 اشتباه خطرناک که موجب از بین رفتن عزت نفستان می شود !

    همه ی ما در طول روز کار هایی انجام می دهیم که موجب کاهش عزت نفسمان می شود . اگر جلوی این کار ها را نگیریم برای همیشه در زندگیمان ضعیف خواهیم ماند و وسیله ای برای دیگران خواهیم شد . ما در این مقاله 3 اشتباه خطرناک که باعث بوجود آمدن عزت نفس پایین در شما می شود را بیان خواهیم کرد .

     

    3 عامل عزت نفس پایین

     

    آسیب های عزت نفس پایین 

    عزت نفس پایین باعث رخ دادن خیلی از اتفاقات بد در زندگی ما هستند . افرادی که عزت نفس پایینی دارند هیچ وقت در زندگیشان پیشرفت نخواهند کرد ، همیشه بازنده خواهند ماند، ارتباط خوبی با اطرافیانشان نخواهند داشت، در فقر زندگی خواهند کرد، از زندگیشان لذت نخواهند برد، هیچ کس آنها را دوست نخواهد داشت و… . اینها تازه بخش کوچکی از آسیب های عزت نفس پایین می باشند .

    اگر در زندگیتان مدام شکست می خورید و نمی دانید که دلیل این شکست چیست ، به احتمال زیاد این مشکل از عدم دوست داشتن خودتان( عزت نفس پایینتان ) سرچشمه گرفته است . اگر حس می کنید عزت نفس بالایی دارید به شما پیشنهاد می کنم آزمون عزت نفس را انجام دهید و عزت نفستان را بسنجید . اگر عزت نفستان بالا باشد قطعا دیگر نیازی به مطالعه ی این مقاله نخواهید داشت .

     

    اشتباه اول؛ رفتار اشتباه با خود 

    خیلی از ما زمانی که کار اشتباهی انجام می دهیم ، دیواری کوتاه تر از دیوار خودمان پیدا نمی کنیم و تمام ناسزا هایی که بلدیم را به خودمان می گوییم ؛ غافل از این که ناسزا گفتن به خود (رفتار اشتباه با خود ) باعث کاهش عزت نفس ما خواهد شد و به ما آسیب خواهد زد . توجه داشته باشید که  افراد موفق ( با عزت نفس بالا ) همیشه با خود درست صحبت می کنند .

    مطالعه کنید   یکی از نشانه های عزت نفس پایین

    دیگر برای تمام جهان ثابت شده است که کلمات می توانند تاثیر بسیاری بر روی ما داشته باشند . دلیلش هم آزمایشات فراوانی هست که تاثیر کلام بر اجسام را نشان می دهد . حتما تحقیق پروفسور ایموتو را دیده و یا درباره آن شندیده اید . پروفسور ایموتو متوجه شد شکل مولکول های آب در مواجهه با کلمات خوب ، زیبا و منظم است و زمانی که همین مولکول آب را در مجاورت کلمات بد قرار بدهیم شکل این مولکول ها زشت و بی نظم خواهد شد . همین یک آزمایش کافیست که تاثیر کلام بر روی اجسام را به نشان بدهد !

    با این پیشفرض که کلام ما بر روی ما تاثیر می گذارد می توانیم متوجه بشویم که چرا عزت نفس ما با گفتن حرف های ناسزا و بد به خودمان کاهش می یابد . توجه داشته باشید که اگر توهین به خود، ناسزا گویی به خود و در کل بد صحبت کردن با خود را کنار بگذارید عزت نفستان کم کم شروع به افزایش خواهد کرد .

     

    اشتباه دوم؛ انتخاب دوست های نادرست 

    یکی از بزرگترین دلایل داشتن عزت نفس پایین داشتن انتخاب دوست های نادرست است . زمانی که ما فردی را به دوستی می پذیریم ، بزرگترین تاثیر ها را از او خواهیم گرفت . ما از افرادی که به ما نزدیک تر هستند بیشتر از هرکس دیگری تاثیر می پذیریم . برای اثبات این حرف کافیست به این فکر کنید که حرف بهترین دوستتان برایتان مهم است یا حرف یک فرد غریبه که شما را در خیابان می بیند ؟

    مطالعه کنید   لایو جبر و اختیار

     

    تاثیر دوست بر روی عزت نفس

     

    متاسفانه وقتی به افرادی که دوستان بدی را انتخاب کرده اند می گوییم دوستانتان عامل عزت نفس پایین شما هستند، آنها می گویند : من حواسم به دوستانم هست ، اجازه نمی دهم بر روی من تاثیر داشته باشند ! اگر شما هم جزو این دسته هستید مثال زیر را حتما بخوانید .

     اگر بخواهیم قورباغه ای را در آب جوش بپذیم او به سرعت از ظرف خارج خواهد شد . ولی اگر قورباغه را در آب بگذاریم و شعله را به مرور بیشتر کنیم، به طوری که گرم شدن آب اصلا احساس نشود، قورباغه به آرامی پخته خواهد شد و خودش هم از این اتفاق بی خبر خواهد ماند .تاثیر دوستی هم مانند پختن قورباغه است؛ آرام و تدریجی .

    دوست خوب برعکس دوست بد می تواند عزت نفس شما را به شدت افزایش دهد و موجب پیشرفت شما در تمام زمینه ها بشود .به نظرم بهترین پایان برای موضوع انتخاب دوست های نادرست این جمله است :

    درآمد شما مساوی میانگین درآمد 5 دوست شما است .

     

    اشتباه سوم؛ عدم اختصاص وقت برای یادگیری

    عدم اختصاص وقت برای یادگیری اشتباه سومی است که افرادی که عزت نفس پایینی دارند آن را انجام می دهند . افرادی که عزت نفس بالایی دارند به دنبال یادگیری هستند و همیشه و همه جا تشنه ی یادگیری می باشند . اگر دوست دارید عزت نفستان افزایش یابد، باید شروع به یادگیری مسائل تازه کنید .

    مطالعه کنید   کاهش استرس و 10 روش طلایی

    عزت نفس پایین از نادانی نیز ناشی می شود . این را بدانید که همیشه آگاهی به افراد قدرت می دهد . افرادی که آگاهی بالا تری دارند مطمئنا خودشان را نیز دوست دارند . پس شما هم باید شروع به یادگیری کنید . کتاب بخوانید، دوره شرکت کنید و خلاصه از تمام اتفاقات زندگی برای یادگیری استفاده کنید . آن وقت است که قدرت واقعی به سراغ شما خواهد آمد .

     

    چطور جلوی عزت نفس پایین را بگیریم ؟

    در این مقاله به 3 اشتباه خطرناک که موجب عزت نفس پایین می شود پرداختیم و دلایل بوجود آمدن عزت نفس پایین را تا حدودی بررسی کردیم . اگر شما بتوانید جلوی این 3 اشتباه خطرناک را بگیرید ، مطمئنا عزت نفستان افزایش چشمگیری خواهد داشت . پس منتظر نمانید و از همین حالا تغییر را شروع کنید .

     

    دوره جامع عزت نفس

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *