تصویرسازی ذهنی چیست ؟

  • یکی از قدرتمندترین تکنیک های علم روانشناسی استفاده از تصویر های ذهنی و جایگزینی آنها می باشد که در این مقاله به چیستی آن ( تصویرسازی ذهنی ) خواهیم پرداخت. تصویرسازی ذهنی تاثیرات شگفت انگیزی بر زندگی ما دارد که به تفصیل درباره آن  صحبت خواهیم کرد و از طرفی تاثیر ترکیب این قدرت با قدرت بینظیر آلفای ذهنی را برایتان شرح خواهیم داد تا بتوانید زندگی بسیار قدرتمند و سالمی را برای خودتان بسازید .

     

    تصویر سازی ذهنی چیست؟

    تصاویر ذهنی ما می توانند دنیا و زندگی را برایمان به بهشت یا جهنم تبدیل کند زیرا رفتارهای ما تحت تاثیر نیروی تصاویر ذهنی ما قرار می گیرد. تصویر ذهنی؛ همان تصویری است که افرد از خود دارند، که امکان درک آن بصورت آگاهانه وجود ندارد . این تصویر بر اساس باورهایی که شخص از خود دارد ساخته می شود و اغلب این باورها در اثر تجارب گذشته ، موفقیت ها ، شکست ها و حتی رفتارهایی که اطرافیان با ما داشتند شکل گرفته اند.

    ایجاد تصویر ذهنی مناسب و درست چیزی است که در تمام طول عمر و به صورت مستمر باید ادامه داشته باشد و صرفا با چند روز تمرین نمی توانید نتیجه مثبتی دریافت کنید.

     

    تفاوت تصویرسازی ذهنی با خیال پردازی

    متاسفانه خیلی از افراد تصویرسازی ذهنی را با خیال پردازی به اشتباه مساوی درنظر می گیرند . تصویر سازی ذهنی یک عمل آگاهانه ، پویا و قدرتمند است و زمانی که تصویری در ذهن  شکل می گیرد یک مسیر عصبی جدید در ذهن فعال می شود  که این تصویر ذهنی کمک می کند ما در راستای آن تصویر ذهنی ، اقدامی را انجام دهیم.

    مطالعه کنید   تغییر باورهای محدود کننده با قدرت آلفا

    درخیالبافی وقتی تصویر سازی انجام می شود چون همراه با لذت و همچنین غرق شدن در لذت حاصل از آن است در نتیجه شخص هیچ اقدامی انجام نمی دهد .

    نکته : البته لازم به ذکر است در آموزشهای گذشته گفته می شد ، زمانی که تصویر سازی صورت می گیرد باید از آن لذت برد اما تحقیقات جدید ثابت کرده که تصویر سازی اگر با غرق شدن در لذت همراه باشد نتیجه عکس خواهد داشت و صرفا نوعی خیالپردازی محسوب خواهد شد.

     

    تصویر ذهنی،  کلید طلایی موفقیت

    تمامی احساسات و رفتار و توانایی ما انسان ها بر اساس تصاویر ذهنی شکل می گیرد ؛ یعنی افراد با توجه به تصویری که از خود دارند عمل می کنند. تصویر ذهنی مقدمه یا پایه ای است که تمامی شخصیت ، رفتار و حتی کیفیت شما بر اساس آن شکل می گیرد.

    برای مثال محصلی که فکر می کند استعداد درس خواندن ندارد و مطمئن است که آخر سال مردود می شود مسلما در پایان سال نمره خوبی نخواهد گرفت  یا شخصی که از صحبت در جمع ترس دارد و خیال می کند که توانایی سخنرانی در جمع را ندارد مطمئنا با شکست در این زمینه مواجه خواهد شد. و در مقابل کسی که تصویر مثبتی از موفقیت دارد و بر اساس آن رفتار و تلاش می کند در نتیجه به موفقیت خواهد رسید.

    مطالعه کنید   عادت های افرادی که عزت نفس بالایی دارند

     

    تصویر ذهنی،  کلید طلایی موفقیت

     

    آیا تصاویر ذهنی قابل تغییر هستند؟

    برای تغییر تصاویر ذهنی و شروع یک زندگی جدید هرگز دیر نیست ؛ چنانچه قصد دارید عادتی را ترک کنید باید ابتدا فکر کنید که چه چیزی را می خواهید جایگزین این عادت کنید.

    سپس در حالت الفا می توانید تصویر ذهنی مخرب را با تصویر ذهنی مثبت جایگزین کنید.

     

    تصویر ذهنی و بهبود بیماری

    انواع بیماری ها را می توانید به کمک تصویر سازی ذهنی البته در حالت الفا درمان کنید . زمانی که از بیماری رنج می برید می توانید به کمک تصویر سازی بر روند درمان بیماری خود تاثیر بگذارید.

    تصویرسازی ذهنی با نیرو و امیدی که به شما می دهد می تواند شما را برای خلاصی از هر بیماری آماده سازد. حتی وقتی شخص تحت درمان دارویی هست می تواند با تصویر سازی ذهنی  تاثیر آن دارو را در روند درمان چند برابر کند از این رو برای بیماری های جدی توصیه می شود همزمان که تحت نظر پزشک هستید از تصویر سازی ذهنی هم استفاده کنید.

     

    تصویر ذهنی و بهبود بیماری

     

    تصویر ذهنی و استرس

    یکی از شایع ترین تصویر سازی های ذهنی که روی سلامتی تاثیر منفی می گذارد ، استرس و نگرانی است . واکنشی که شما نسبت به محرکهای تنش زا نشان می دهید وابسته به تصیر ذهنی شماست.  شخص بر حسب تصویر سازی ذهنی به خطراتی که پیش بینی می کند عکس العمل نشان می دهد.

    زمانی که نگران می شوید بدن شما برای خطری که تصور می کنید آاده می شود و وانکنش جنگ و گریز در شما فعال می شود و شما خد را برای بدترین تهدیدها آماده می کنید این در حالی است که تهدید های تصور شده ممکن است هرگز رخ ندهد . در بدترین حالت ممکن است این تهدیدها هرگز تمام نشود .

    مطالعه کنید   مهم ترین فرمول ثروتمند شدن

    اگر شما به نگرانی عادت کنید ، در نتیجه تحت تاثیر استرس هایی که دارید به مرور دچار بیماری خواهید شد.

     

    تصویر ذهنی و استرس

    آلفای ذهنی و تصویرسازی ذهنی

    شما می توانید با یادگیری اصولی تصویر سازی مثبت، بر استرس و نگرانی هایی که دارید غلبه کنید و مانع بروز بیماری در خودتان شوید . قرار گرفتن در حالت آلفا و تصویر سازی ذهنی به شما این امکان را می دهد که انرژی خود را برای بازسازی و ترمیم بدن خود صرف کنید و همچنین اعتیاد به نگرانی را در خود از بین ببرید. برای این کار ابتدا باید از شر افکار و تصاویر ذهنی منفی رها شوید و سپس در حالت الفا تصاویر درست و مثبت را جایگزین کنید.شما می توانید با مراجعه به مقاله آلفای ذهنی به صورت جامع و کامل با این قدرت بینظیر آشنا شوید .

     

    دعوت به دوره آلفای ذهنی

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *