فواید تصویرسازی ذهنی چیست؟

فواید تصویرسازی ذهنی چیست؟

  • یکی از قدرتمندترین تکنیک های روانشناسی، تکنیک تصویرسازی ذهنی است که با به کارگیری این تکنیک می توانیم مشکلات زیادی را حل کنیم . در این مقاله سعی می کنیم تمام مزیت ها و فواید تصویرسازی ذهنی را برای شما بیان کنیم تا با ترکیب این تکنیک و آلفای ذهنی به نتایج شگفت آوری دست پیدا کنید؛ با ما همراه باشید.

     

    فواید تصویرسازی ذهنی

     

    فواید تصویرسازی ذهنی

    بهترین راه برای درک یک تکنیک دانستن توانایی های آن و اطلاع یافتن از مزیت هایش است. در قسمت پایین فواید تصویرسازی ذهنی را برایتان آورده ایم :

    • کنترل ترس
    • کسب موفقیت
    • تقویت تصاویر ذهنی درست
    • از بین بردن تصاویر ذهنی غلط
    • ترک عادات منفی
    • از بین بردن بیماری ها

     

    تصویر سازی ذهنی و کنترل ترس

    اگر مفهوم تصویر سازی ذهنی را به درستی فرا بگیرید می توانید جهت از بین بردن ترسهایتان از آن استفاده کنید ؛ اگر از چیزی می ترسید باید در ذهن خود نقطه مقابل این وضعیت را ایجاد کنید .برای نمونه به ترس از دندانپزشک اشاره می کنیم ، زمانی که ترس از دندانپزشک دارید اگر مدام تصویر درد یا تجربه تلخ حاصل از درمان دندان را در ذهن خود مجسم کنید به این ترتیب تصویر ذهنی نادرست را در ذهن خود گسترش داده اید و برای مقابله با این ترس فقط کافیست تصویر درست را جایگزین آن تصویر کنید به این ترتیب که در حال آرامش تصویر دندانهای مرتب و سالم همراه با رضایت خاطر را در ذهن مجسم کنید پس از چند بار تکرار تصویر درست را در ذهن ایجاد و جایگزین تصویر نادرست می کنید و ترس از دندانپزشک را به تجربه بسیار عالی تبدیل خواهید کرد.

    مطالعه کنید   آموزش کنترل ذهن با قدرت آلفای ذهنی

     

    تصویر ذهنی و کسب موفقیت

    اعمال و رفتارها و احساسات ما در نتیجه تصاویر ذهنی ما شکل می گیرند ، تصایر ذهنی این امکان را به ما می دهند تا عادات و صفات و رفتارهای جدیدی را انجام دهیم که قبلا امکان  انجام آن رفتارها نبود ؛ به این ترتیب که مغز ما تفاوتی بین تجربه واقعی و تجربه خیالی را نمی داند و اگر تصور کنید که کاری را انجام می دهید مثل این است که آن کار را انجام می دهید و این یک نوع تمرین ذهنی است برای دستیابی به موفقیت.

    قبل از انجام هر کاری باید آن را به وضوح در ذهن خود ببینید و وقتی این کار را انجام می دهید مکانیزم موفقیت درون شما وارد عمل می شود. پس به جای اینکه در تمام لحظات انجام کار ذهن خود را نگران بروز اشتباهات کنید می توانید با تصویر ذهنی درست در مورد نتایج آن کار تمام تلاش خود را در راه رسیدن به آن هدف صرف کنید.

    مطالعه کنید   چطور با آلفای ذهنی می توانیم موفق شویم ؟

    تصویرزهنی و کسب موفقیت

     

    تقویت تصاویر ذهنی درست

    رفتار ما تحت تاثیر نیروی تصاویر ذهنی ما قرار دارد . بر این اساس اگر چیزی موجب ناآرامی یا ایجاد مشکل در شما می شود باید تصویر ذهنی از این موقعیت ها ی ناخوشایند و نقطه مقابل انها را در ذهن خود ایجاد کنید وسپس میتوانید در سطح آلفا قرار بگیرید و آن تصویر درست را در ذهن خود جایگزین تصویر مخرب کنید .

    برای تقویت تصاویر ذهنی موفقیت باید یاد بگیرید که از تصاویر ذهنی درست ،آگاهانه استفاده کنید و همچنین باید بدانید کدام تصویر را باید ضعیف و کدام تصویر را تقویت کنید.بطور مثال اگر از سخنرانی در جمع ترس دارید می توانید در سطح الفا قرار بگیرید و در ذهن خود مجسم کنید در حضور جمع زیادی در حال سخنرانی هستید و مخاطبین با اشتیاق فراوان شمارا تشویق می کنند و به این تریتب این تصویر را در ذهن خود ایجاد کنید و نتیجه آنرا مشاهده کنید .

     

    تقویت تصاویر ذهنی درست

     

    ترک عادات منفی با استفاده از تصویر سازی ذهنی

    تقریبا اکثر افراد زمانی که تمایل دارند کاری را انجام دهند تصویر ذهنی مربوط به آن کار را در ذهن خود بزرگ می کنند . زمانی که علاقه ای به انجام کاری ندارند تصویر ذهنی آن کار را کوچ می کنند و انجام آن کار را به تعویق می اندازند و در عوض کار دیگری انجام می دهند شاید در اصطلاح این رفتار مثبت تلقی نشود ولی از این رفتار می توان برای ترک عادات مضر از قبیل پرخوری ، سیگار کشیدن ،عصبانیت، نوشیدن الکل استفاده کرد.

    مطالعه کنید   رابطه ی عشق و عزت نفس چیست ؟

    به این ترتیب رفتار های ناپسند را در ذهن خود کوچک می کنید و انجام آنها را به تاخیر می اندازید و کار دیگری را به جای آن انجام می دهید و به مرور با این روش می توانید عادات ناپسند خود را کنار بگذارید . این رفتار می تواند یک روش مثبت وسازنده باشد که تمامی افراد در اختیار دارند.

     

    ترک عادات منفی با استفاده از تصویرسازی ذهنی

     

    تصویرسازی ذهنی و آلفای ذهنی

    ترکیب دو تکنیک بی نظیر  ( آلفای ذهنی و تصویرسازی ذهنی) آنقدر قدرتمند است که می توان آن را قدرتمند ترین تکنیک علم روانشناسی نامید. اگر تمایل دارید هر دو تکنیک را در یک دوره با کیفیت و قدرتمند تماشا کنید روی تصویر زیر کلیک کنید و در صورتی که می خواهید مقالات بیشتری راجع به آلفای ذهنی مطالعه کنید می توانید به این لینک مراجعه نمایید .

    دعوت به دوره آلفای ذهنی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    3 دیدگاه برای “فواید تصویرسازی ذهنی چیست؟

    1. تصویر سازی ذهنی گفته:

      مقالتون بسیار کاربردی و راهگشا بود. بسیار ممنونم و خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *