3 اشتباه خطرناک که موجب عزت نفس پایین می شود !

3 اشتباه خطرناک که موجب عزت نفس پایین می شود !

  • 3 اشتباه خطرناک که موجب از بین رفتن عزت نفستان می شود !

    همه ی ما در طول روز کار هایی انجام می دهیم که موجب کاهش عزت نفسمان می شود . اگر جلوی این کار ها را نگیریم برای همیشه در زندگیمان ضعیف خواهیم ماند و وسیله ای برای دیگران خواهیم شد . ما در این مقاله 3 اشتباه خطرناک که باعث بوجود آمدن عزت نفس پایین در شما می شود را بیان خواهیم کرد .

     

    3 عامل عزت نفس پایین

     

    آسیب های عزت نفس پایین 

    عزت نفس پایین باعث رخ دادن خیلی از اتفاقات بد در زندگی ما هستند . افرادی که عزت نفس پایینی دارند هیچ وقت در زندگیشان پیشرفت نخواهند کرد ، همیشه بازنده خواهند ماند، ارتباط خوبی با اطرافیانشان نخواهند داشت، در فقر زندگی خواهند کرد، از زندگیشان لذت نخواهند برد، هیچ کس آنها را دوست نخواهد داشت و… . اینها تازه بخش کوچکی از آسیب های عزت نفس پایین می باشند .

    اگر در زندگیتان مدام شکست می خورید و نمی دانید که دلیل این شکست چیست ، به احتمال زیاد این مشکل از عدم دوست داشتن خودتان( عزت نفس پایینتان ) سرچشمه گرفته است . اگر حس می کنید عزت نفس بالایی دارید به شما پیشنهاد می کنم آزمون عزت نفس را انجام دهید و عزت نفستان را بسنجید . اگر عزت نفستان بالا باشد قطعا دیگر نیازی به مطالعه ی این مقاله نخواهید داشت .

     

    اشتباه اول؛ رفتار اشتباه با خود 

    خیلی از ما زمانی که کار اشتباهی انجام می دهیم ، دیواری کوتاه تر از دیوار خودمان پیدا نمی کنیم و تمام ناسزا هایی که بلدیم را به خودمان می گوییم ؛ غافل از این که ناسزا گفتن به خود (رفتار اشتباه با خود ) باعث کاهش عزت نفس ما خواهد شد و به ما آسیب خواهد زد . توجه داشته باشید که  افراد موفق ( با عزت نفس بالا ) همیشه با خود درست صحبت می کنند .

    مطالعه کنید   تغییر باورهای محدود کننده با قدرت آلفا

    دیگر برای تمام جهان ثابت شده است که کلمات می توانند تاثیر بسیاری بر روی ما داشته باشند . دلیلش هم آزمایشات فراوانی هست که تاثیر کلام بر اجسام را نشان می دهد . حتما تحقیق پروفسور ایموتو را دیده و یا درباره آن شندیده اید . پروفسور ایموتو متوجه شد شکل مولکول های آب در مواجهه با کلمات خوب ، زیبا و منظم است و زمانی که همین مولکول آب را در مجاورت کلمات بد قرار بدهیم شکل این مولکول ها زشت و بی نظم خواهد شد . همین یک آزمایش کافیست که تاثیر کلام بر روی اجسام را به نشان بدهد !

    با این پیشفرض که کلام ما بر روی ما تاثیر می گذارد می توانیم متوجه بشویم که چرا عزت نفس ما با گفتن حرف های ناسزا و بد به خودمان کاهش می یابد . توجه داشته باشید که اگر توهین به خود، ناسزا گویی به خود و در کل بد صحبت کردن با خود را کنار بگذارید عزت نفستان کم کم شروع به افزایش خواهد کرد .

     

    اشتباه دوم؛ انتخاب دوست های نادرست 

    یکی از بزرگترین دلایل داشتن عزت نفس پایین داشتن انتخاب دوست های نادرست است . زمانی که ما فردی را به دوستی می پذیریم ، بزرگترین تاثیر ها را از او خواهیم گرفت . ما از افرادی که به ما نزدیک تر هستند بیشتر از هرکس دیگری تاثیر می پذیریم . برای اثبات این حرف کافیست به این فکر کنید که حرف بهترین دوستتان برایتان مهم است یا حرف یک فرد غریبه که شما را در خیابان می بیند ؟

    مطالعه کنید   تاثیر شگفت انگیز دنیای مطلوب بر روابط

     

    تاثیر دوست بر روی عزت نفس

     

    متاسفانه وقتی به افرادی که دوستان بدی را انتخاب کرده اند می گوییم دوستانتان عامل عزت نفس پایین شما هستند، آنها می گویند : من حواسم به دوستانم هست ، اجازه نمی دهم بر روی من تاثیر داشته باشند ! اگر شما هم جزو این دسته هستید مثال زیر را حتما بخوانید .

     اگر بخواهیم قورباغه ای را در آب جوش بپذیم او به سرعت از ظرف خارج خواهد شد . ولی اگر قورباغه را در آب بگذاریم و شعله را به مرور بیشتر کنیم، به طوری که گرم شدن آب اصلا احساس نشود، قورباغه به آرامی پخته خواهد شد و خودش هم از این اتفاق بی خبر خواهد ماند .تاثیر دوستی هم مانند پختن قورباغه است؛ آرام و تدریجی .

    دوست خوب برعکس دوست بد می تواند عزت نفس شما را به شدت افزایش دهد و موجب پیشرفت شما در تمام زمینه ها بشود .به نظرم بهترین پایان برای موضوع انتخاب دوست های نادرست این جمله است :

    درآمد شما مساوی میانگین درآمد 5 دوست شما است .

     

    اشتباه سوم؛ عدم اختصاص وقت برای یادگیری

    عدم اختصاص وقت برای یادگیری اشتباه سومی است که افرادی که عزت نفس پایینی دارند آن را انجام می دهند . افرادی که عزت نفس بالایی دارند به دنبال یادگیری هستند و همیشه و همه جا تشنه ی یادگیری می باشند . اگر دوست دارید عزت نفستان افزایش یابد، باید شروع به یادگیری مسائل تازه کنید .

    مطالعه کنید   اسرار آرامش درون چیست ؟

    عزت نفس پایین از نادانی نیز ناشی می شود . این را بدانید که همیشه آگاهی به افراد قدرت می دهد . افرادی که آگاهی بالا تری دارند مطمئنا خودشان را نیز دوست دارند . پس شما هم باید شروع به یادگیری کنید . کتاب بخوانید، دوره شرکت کنید و خلاصه از تمام اتفاقات زندگی برای یادگیری استفاده کنید . آن وقت است که قدرت واقعی به سراغ شما خواهد آمد .

     

    چطور جلوی عزت نفس پایین را بگیریم ؟

    در این مقاله به 3 اشتباه خطرناک که موجب عزت نفس پایین می شود پرداختیم و دلایل بوجود آمدن عزت نفس پایین را تا حدودی بررسی کردیم . اگر شما بتوانید جلوی این 3 اشتباه خطرناک را بگیرید ، مطمئنا عزت نفستان افزایش چشمگیری خواهد داشت . پس منتظر نمانید و از همین حالا تغییر را شروع کنید .

     

    دوره جامع عزت نفس

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *