مقاله بهتر است چه هدفی انتخاب کنیم ؟ کوچک یا بزرگ ؟

بهتر است چه هدفی انتخاب کنیم ؟ کوچک یا بزرگ ؟

  • یکی از سوالاتی که افراد بسیاری با آن روبرو می شوند این است که آیا باید اهداف کوچک انتخاب کنند یا بزرگ ؟ در این مقاله کوتاه به شما خواهیم گفت چگونه اهدافتان را انتخاب کنید . پس با ما همراه باشید .

     

    سردرگمی در انتخاب هدف 

    خیلی ها به ما می گویند : «شما بعضی جاها میگید اهداف کوچیک انتخاب کن، بعضی جاها میگید اهداف بزرگ . تکلیف ما چیه ؟ کدومش رو باید داشته باشیم ؟ » به این دوستان عزیز می گویم هر دو را باید داشته باشید، یعنی شما هم باید اهداف کوچک برای خود تعیین کنید، هم اهداف بزرگ . 

     

    سردرگمی در انتخاب هدف 

     

     

    اهداف کوچک یا بزرگ ؟

    بچه که بودم برای این که به پشت بام برویم از یک نردبان بزرگ استفاده می کردیم . این نردبان را به دیوار تکیه می دادیم و از آن بالا می رفتیم . روزی را به خاطر می آورم که عجله داشتم و می خواستم این پله ها را دوتا سه تا بالا بروم. تا اینکه محکم  زمین خوردم . آنجا بود که فهمیدم وقتی پدرم می گفت :« پله پله بالا برو »برای چه بود !

    مطالعه کنید   خلاصه کتاب کار عمیق | کلکسیونی از آموزه‌ها برای افزایش تمرکز

    داستان زندگی ما هم اینگونه است . ما یک هدف بزرگ داریم، پس یعنی نردبان بزرگی را انتخاب کرده ایم . ولی باید پله های این نردبان را یکی یکی ( کوتاه -کوتاه ) بالا برویم وگرنه زمین خوردنمان حتمی است . مثلا اگر قرار است کنکور شرکت کنید و باید در کل ( مثلا 1 هزار ساعت)  مطالعه کنید ، شما باید این ساعات را به ساعات روزانه تبدیل کنید و به خود بگویید از امروز ، هر روز باید چهار ساعت مطالعه کنم .

    مطالعه کنید   3 اشتباه خطرناک که موجب عزت نفس پایین می شود !

    اگر می خواهید درآمد خود را افزایش دهید ، باید پله پله این کار را انجام دهید . مثلا اگر درآمد شما 2 میلیون تومان در ماه است باید با خود بگویید من در کل درآمد 100 میلیون در ماه می خواهم و شروع کنید و در این ماه سعی کنید 2 میلیون تومان را به 3 میلیون تومان تبدیل کنید . زمانی که به درآمد سه میلیون تومان رسیدید باید برای 5 میلیون تومان تلاش کنید تا در آخر به درآمد مورد نظرتان ( در این مثال 100 میلیون ) برسید .

    اگر می خواهید وزنتان را کاهش دهید، هیچ وقت به خود نگویید من می خواهم 10 کیلو در یک ماه کم کنم . شما باید روزی سی گرم از وزنتان کم کنید تا بتوانید بعد از 10 ماه به وزن ایده آل تان ( در این مثال 10 کیلو کاهش وزن ) برسید .این کار باعث می شود پوستتان سالم بماند ! در غیر این صورت با عوارض بسیار زیادی مواجه خواهید شد .

    مطالعه کنید   آموزش داشتن روابط بی نظیر با همسر و بهبود زندگی مشترک(+ویدئو)

     

    اهداف کوچک یا بزرگ ؟

     

     

    چطور اهدافمان را انتخاب کنیم ؟

    پس سعی کنید همیشه قدم به قدم سمت اهدافتان بروید تا زمین نخورید . شما باید اهداف بزرگ انتخاب کنید ولی قدم به قدم به آن نزدیک شوید .

     

    اگر سوالی راجع به متن دارید و یا حس می کنید نکته ای فراموش شده است خوشحال می شویم که در نظرات این موارد را به ما بگویید …

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *