یکی از نشانه های عزت نفس پایین

  • یکی از نشانه های عزت نفس پایین 

    داشتن عزت نفس پایین می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر زندگی ما بگذارد، می تواند جلوی موفقیت ما را بگیرد، روابطمان را خراب کند، باعث شکست ما در زندگی شود، دستاورد های مالی و عاطفیمان را خراب کند و … . برای همین است که مردم دوست دارند عزت نفسشان را بسنجند . در این مقاله یکی از نشانه های عزت نفس پایین را بررسی می کنیم و به شما می آموزیم که چطور این نشانه را تشخیص دهید .

    عزت نفس چیست ؟

    تاثیر عزت نفس بالا

    عزت نفس یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که افراد موفق و ثروتمند دارند ، این ویژگی به شما کمک خواهد کرد که به دستاورد های زیادی برسید، در عین حال سالم بمانید و از دست آورد خود لذت بیشتری ببرید .در این مقاله نمی توان توضیحات کاملی راجع به عزت نفس و تاثیرات آن داد . فقط در همین حد بدانید که عزت نفس یعنی به خودمان ارزش قائل شویم و خودمان را واقعا دوست داشته باشیم . اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری راجع به عزت نفس به دست بیاورید می توانید مقاله جامع و کامل عزت نفس و اعتماد به نفس را مطالعه کنید .

    مطالعه کنید   چگونه عزت نفس را در کودکان تقویت کنیم ؟

    از کجا می توان فهمید یک فرد عزت نفس پایینی دارد ؟

    فردی که عزت نفس ندارد و خشمگین است

    رفتار یک فرد می تواند به ما نشان دهد که آیا این فرد عزت نفس پایینی دارد و یا این که از عزت نفس بالایی برخوردار است . پایین بودن عزت نفس باعث خواهد شد که فرد نتواند ارتباط صحیحی با خانواده، عزیزان و اطرافیان داشته باشد . این دسته از افراد یا همیشه فرمان بردارند و یا این که همیشه فرمان می دهند ! بله درسته هر دو این افراد از عزت نفس پایینی برخوردارند .

    مطالعه کنید   عادات ویرانگر زندگی های زناشویی چیست ؟

    کسی که خود را ارزشمند می داند ابتدا با خودش درست رفتار می کند و اگر با خودش درست رفتار کند ،با اطرافیانش هم درست رفتار خواهد کرد . این به این معنا می باشد: هر وقت کسی را دیدید که با شما بد رفتاری می کند، بدانید که این فرد با خودش هم مشکل دارد .

    یکی از نشانه های عزت نفس پایین 

    تاثیر عزت نفس پایین

    تا اینجا فهمیدیم که رفتار نادرست و آزار دهنده ریشه در عزت نفس پایین دارد ، اما کدام رفتار برجسته است که می تواند به ما نشان بدهد عزت نفس شخصی پایین است ؟

    کسانی که عزت نفس پایینی دارند دو رفتار را بسیار انجام می دهند :

    • آنها یا خیلی به فکر این هستند که افراد دیگر درباره شان چه فکری می کنند ( انقدر زیاد که استرس هم می گیرند )
    • یا این که خیلی بی خیال هستند و هیچ اهمیتی به رفتاری که می کنند نمی دهند و مسئولیت رفتارشان را نمی پذیرند
    مطالعه کنید   مروری بر 8 آموزه طلایی کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

    شما با دیدن این دو دسته افراد، به عزت نفس بسار پایین ایشان پی خواهید برد .

    ویدیو : یکی از نشانه های عزت نفس پایین؛ استاد حسین ملت خواه 

    در ویدیو زیر استاد حسین ملت خواه در مورد یکی از نشانه های عزت نفس پایین صحبت کرده اند و مفاهیم را بسیار زیبا و ساده بیان کرده اند .

     

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *