پادکست نعمت های خدا برای ما نیست

نعمت های خدا برای ما نیست

  • خداوند همه انسان ها را دوست دارد و همه آنها را با مهربانی و صبر راهنمایی می کند . ولی چرا بعضی از افراد این موضوع را حس نمی کنند و فکر می کنند پروردگار مهربان به آن ها هیچ توجهی ندارد ؟ آیا این موضوع حقیقت دارد که خداوند بعضی ها را بیشتر از بقیه دوست دارد و نعمت های اختصاصی و ویژه ای به آنها می دهد یا خیر؟ آیا تابحال برای شما پیش آمده است که با خود فکر کنید نعمت های خداوند برای شما نیست و این نعمات و راهنمایی های الهی فقط و فقط برای فرد دیگری است ؟

    اگر نعمت ها و توجه خداوند مختص قشر خاصی نیست پس چرا خیلی از انسان ها وضعیت سختی را در زندگیشان تجربه می کنند و بعضی دیگر در ناز و نعمت بزرگ می شوند؟ اگر این سوالات مانند اکثر افراد ذهن شما را مشغول خود کرده است ، جای خوبی آمده اید. جواب این سوالات و مسائل دیگر را می توانید در این پادکست بشنوید و یا در خلاصه آن مطالعه نمایید .

    در ضمن ما تصمیم داریم در انتهای این نوشته، لیست نعمت هایی که می توانید شکرگزار آنها باشید را اضافه کنیم. شما هم می توانید در بخش دیدگاه ها ( بعد از مقاله در انتهای صفحه ) موارد دلخواهتان را برای ما ارسال کنید تا به این لیست اضافه کنیم .

     

    داستان آهنگر و نعمت های خداوند

    خیلی ها می گویند ما در زندگی بسیار سختی دیده ایم ، عذاب کشیده ایم و همین سختی و عذاب به ما نشان داده است که خدا وجود ندارد؛ یا این که حداقل برای ما نیست . یک مثال می تواند موضوع را برای همه ما روشن سازد.

    یک آهنگر زمانی که وارد کارگاه آهنگری اش می شود 2 تکه آهن می بیند . این آهنگر تکه اول را بعد از نگاه مختصری به گوشه ای از آهنگری پرت می کند و به سراغ تکه آهن دوم می رود . تکه دوم را داخل کوره می اندازد ، آن را حرارت می دهد، آهن را بیرون می آورد با پتک به آن ضربه می زند و مجدد آن را وارد کوره می کند . او این پروسه را چندین بار تکرار و تکه آهن دوم به شدت سختی و عذاب را احساس می کند .

    مطالعه کنید   سرنوشت یا اختیار به زبان ساده

     

    داستان آهنگری که برای ساختن تندیس بهترین قطعه آهن را انتخاب می کند . مانند خدا که بهترین بنده را برای دادن نعمت انتخاب می کند

     

    زمانی که تکه آهن دوم، آهن اول را می بیند به او می گوید :« خوش به حالت ، تو اصلا ضربات پتک را تجربه نکرده ای ، نمی دانی کوره چه گرمایی و چه دردی دارد ؛ راحت یک گوشه نشسته ای و من را نگاه می کنی! ای کاش من هم جای تو بودم.»

    اما داستان از دید آهنگر جور دیگری است؛ او وقتی سراغ آهن اول رفت و فهمید که این آهن قدرت چکش خوردن را ندارد رهایش کرد؛ اما تکه آهن دوم را رها نکرد! او با خود گفت :« می خواهم از این آهن یک تندیس بسازم. به این ضربات را وارد می کنم چون ظرفیتش را دارد. این آهن قرار است بعد از مدتی به یک چیز ارزشمند تبدیل شود، ولی آن یکی نه.»

    پس اگر ما در زندگیمان سختی ، مشکلات و عذاب را حس می کنیم، مطمئن باشید که دلیلی دارد .اگر من علت آن را نمی دانم به این معنی نیست که هیچ علتی وجود ندارد. درک من خیلی پایین تر از چیزی است که متوجه آن علت بشوم.

     

    سخنرانی استیو جابز

    هنگامی که استیو جابز به دنیا آمد، مادرش تصمیم داشت او را به خانواده ای حقوق دان بسپارد تا او را به فرزند خواندگی قبول و از او نگه داری کنند. اما آن خانواده پشیمان شدند و استیو به خانواده ای با سطح خانوادگی متوسط سپرده شد.آن خانواده به مادر استیو قول دادند که استیو را به دانشگاه می فرستند.

    از همین رو وقتی استیو ۱۷ ساله شد و به دانشگاه رفت پدر و مادرش همه پس انداز خود را خرج دانشگاهش کردند.اما وقتی استیو متوجه شد که هزینه های دانشگاهش بسیار بالاست،پس از ۶ ماه دانشگاه را رها کرد و از آن پس به کلاس هایی رفت که واقعا به آن ها علاقه داشت.از جمله کلاس خطاطی که بعدها در طراحی محصولات اپل بسیار به او کمک کرد.

    وضعیت خانواده و خودش به او این اجازه را نمی داد که بتواند غذای خوبی بخورد .اما یکشنبه ها راه بسیار زیادی را پیاده به کلیسایی میرفت که؛ تا فقط یک شب بتواند غذای خوب بخورد.

    مطالعه کنید   بزرگترین اشتباه در رسیدن به هدف

    او در جوانی بسیار تلاش کرد تا شرکت اپل را از ۲ کارمند به ۲۰۰۰ کارمند ارتقا دهد.اما بعدها از شرکتی که خود بنیانگذارش بود اخراج شد. همچنین او در دانشگاه استنفورد به طور غیر رسمی تدریس میکرد و به کارهای تابستانی مشغول بود .( نظافت سرویس بهداشتی )

    جابز به همراه استیو وزنیاک نمونه اولیه اپل را ساختند.نمونه اولیه بسیار سریع بود و در حدود ۴ کیلوبایت در ۲۰ ثانیه سرعت داشت که در حدود ۲۰۰۰۰ نسبت به امروز کندتر بود. از موفقیت های شگفت آور استیو میتوان تاسیس شرکت انیمیشن سازی پیکسار را نام برد،که با ساختن دو انیمیشن در جست و جوی نمو و داستان اسباب بازی باعث تحول صنعت فیلم‌سازی شد.

     

     

    داستان زندگی استیو جابز به ما نشان می دهد که او پتانسیل بهترین شدن را داشت و  همین باعث شد که در زندگی اش سختی های بسیاری را تحمل کند . این سختی ها او را برای رسیدن به هدفش بسیار یاری کرد . این موضوع برای بسیاری از ثروتمند های واقعی صادق است . پس خیلی از نعمات خداوند در ابتدا به صورت رنج و عذاب برای ما به نظر می آیند . جابز درباره این موضوع در سخنرانی خود می گوید:« بعد از گذشت زمان، جورچین وقایع کنار هم قرار می گیرد و شما معنی خیلی چیز ها را درک می کنید

    معنی نعمت های خداوند

    در دوران تحصیلم زمانی که 3 سال دبیرستان را در 6 سال گذراندم و پشت سر هم مردود می شدم نمی فهمیدم معنی این داستان چیست. فقط چیزی که به خودم می گفتم این بود که « من خنگم » یعنی مغز آن موقع من همین قدر می فهمید؛ می گفت من خنگم و چون خنگم نمی توانم واحد های درسی را پاس کنم .نمی دانستم  در آینده همان افتادن ها، مردود شدن ها و کلماتی که به من می گفتند زندگی خیلی از آدم ها را نجات بدهد . این را نمی دانستم .

    وقتی در 20 سالگی همه پولم را به شخصی دادم و او همه این پول را برد و به خودم گفتم «چقدر بدبختم من» نمی دانستم چند سال بعد  قرار است داستان من جور دیگری رقم بخورد و به بقیه در زندگیشان کمک کنم.

    اتفاقات زیادی در زندگی ما رخ می دهد که ما معنی آن را نمی دانیم . این که 150 روز صدای من قطع شد و نمی دانستم قرار است چه اتفاقی رخ بدهد . امروز دوستی فیلمی برای من ارسال کرد که توانسته بود به 80 درصد بهبودی در سرطانش برسد . آن فرد  می گفت با 1 یا 2 ماه استفاده از این دوره به سلامتی رسیده است . گذر زمان خیلی مسائل را روشن می کند .برای تماشای نتایج دوره آلفا می توانید به این صفحه مراجعه نمایید

    مطالعه کنید   سرنوشت یا اختیار به زبان ساده

    خدا به ما نعمت نمی دهد 

    خیلی ها می گویند خدا به ما نعمت نمی دهد، خودش گفته است که به بعضی ها بیشتر نعمت می بخشم و به بعضی دیگر کمتر .خب شما یک تکه را انتخاب کرده ای ( بله اینجا را گفته است ) ولی جای دیگر چیز دیگری نیز گفته است . خداوند می گوید : « ما به شما علم می دهیم، به شما آگاهی می دهیم . خودش گفته است که بین کسی که میبیند و نمی بیند تفاوتی هست . ما می دهیم ولی این که شما خودتان آن را بردارید به خودتان مربوط است . ما همه چیز را به شما می دهیم .ولی شما می خواهی آن را برداری یا نه بر نمی دارید »

     

    خدا به ما نعمت نمی دهد 

     

    مثال ساده ای می زنم از کار خودم . ما دوره آمورشی برگزار می کنیم ، بعضی ها در این دوره نتیجه عالی می گیرند و بعضی ها هم نمیگیرند . آن هایی  که نتایج عالی می گیرند می گویند آموزش هایتان بینظیر بود . آن هایی که نتیجه نمی گیرند به ما می گویند آموزش هایتان چیز خاصی نداشت . ما انتظار داشتیم یک چیز عجیب در آن می دیدیم .

     

    محتوای پادکست 

    در این پادکست به موضوعات زیادی اشاره کردیم که تعدادی از آنها چرایی کمبود نعمت های خداوند، دلایل رنج و عذاب کشیدن انسان، لیاقت رسیدن به نعمت های خداوند، خدا چیست یا کیست ؟ و… . شما می توانید محتوای کامل پادکست را از بالای صفحه تماشا کنید و نظرتان را برای ما زیر این صفحه بنویسید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *