آموزش داشتن روابط بی نظیر با همسر و بهبود زندگی مشترک(+ویدئو)

  • آموزش جامع داشتن روابط بی نظیر با همسر و بهبود زندگی مشترک(+ویدئو )

    در این مقاله هر چیزی که لازم است درباره زندگی زناشویی ، چگونگی داشتن روابط بی نظیر با همسر و بهبود زندگی مشترک بدانیم گفته شده است .

    چرا روابط زناشویی خوبی نداریم ؟

    چرا زندگی زناشویی خوبی نداریم؟

    خیلی از مردم ازدواج میکنند، بچه دار میشوند ، برای فرزند خود عروسی می گیرند ، نوه دار میشوند ولی هنوز واقعیت زندگی مشترک  را نمی دانند . این افراد فقط به گفته اطرافیانشنان گوش می دهند و با همسر خود ، آنگونه که دوستان و آشنایانشان به آنها آموزش داده اند برخورد می کنند . آنها نمی دانند چرا ازدواج کرده اند . و در کل خیلی از آنها نمی دانند که ازدواج یعنی چه !

    برای این که بتوانیم زندگی زناشویی خوبی داشته باشیم باید اول از همه بدانیم که ازدواج یعنی چه !

     

    اصل یک رابطه عاشقانه

    شروع یک رابطه عاشقانه با دل دادن و دل بستن دو نفر شروع می شود . همه ی افراد روی کره زمین این حس را تجربه کرده اند ( بعضی موفق و بعضی دیگر نا موفق ) . اگر از افراد معمولی بپرسید : اصل داشتن یک رابطه عاشقانه چیست ؟  خواهند گفت :” عشق ” . عاشق هم دیگر بودن باعث می شود شما یک رابطه فوق العاده عاشقانه داشته باشید و تا ابد با هم زندگی کنید . ولی نکته ظریفی این وسط پنهان می ماند و آن این است که عشق واقعی یعنی چه !

    قسمتی از فیلم دو برادر با بازیگری محمد رضا گلزار را به خاطر می آورم که بد نیست با هم مرورش کنیم . در آن فیلم فردی به شدت غیرتی و آزار دهنده با مشاور صحیت می کند و می گوید : – من عاشق زنم هستم و روی آن غیرت دارم . مشاور پاسخ داد : بله ، عاشق همسرت هستی ولی معنی غیرت این است که نگذاری آسیبی از غیر به همسرت برسد ، نه این که خودت بشوی ملکه عذاب او !

    خب، اگر بخواهم رو راست باشم اکثر افراد تعریف اشتباهی از یک رابطه عاضقانه دارند . آنها فکر می کنند در زمان امضای عقد نامه سند ملکی را به نام خود می زنند ! آنها فکر می کنند از این به بعد همسرم مال من است و من صاحب آن می باشم ! همین یک باور غلط درباره ی ازدواج باعث خواهد شد که فرد همسر خود را مانند لوازم خانه اش ببیند و به او دستور دهد که این کار را بکن و این کار را نکن . همین دید به زندگی مشترک باعث خواهد شد که یک فرد در زندگی آزادی کامل داشته باشد و یک فرد دیگر در مقابل مانند برده و کنیز در آن خانه کار کند .

    برای این که همچین اتفاقی در زندگی الآن شما رخ ندهد ، به شما پیشنهاد می کنم که از همین حالا باور خود را تغییر دهید ! قبول کنید که زن و مرد ، کوچک و بزرگ ، پیر و جوان ، زشت و زیبا همگی به یک اندازه انسان هستند و همگی با هم برابرند .( البته مطمئنا کسی که به دنبال بهبود زندگی خود است یقینا این جمله را قبول دارد ) با قبول داشتن این جمله دیگر به خود اجازه نخواهید داد که به کسی دستور دهید  و دستوراتتان تبدیل به خواهش خواهند شد و البته بسیار کم تر .

     

    نکته: این سناریو زن و مرد ندارد ، هم زن می تواند قربانی شود و هم مرد .

     

    از این نوع باور های مخرب بسیار در زندگی مشترک دیده می شود ، من فقط یکی از آنها را بیان کردم و به تشریحش پرداختم ! برای این که بتوانید اصل داشتن یک زندگی زناشویی خوب را بدانید ، بهتر حتما پیش یک مشاور بروید و یا در صورت نداشتن وقت و هزینه کافی، آموزش دیدن را شروع کنید . شما باید در گام اول باور های مخربی که در وجود شما پنهان شده اند را پیدا کنید و آن را تغییر دهید .

     

    رابطه زن و شوهر چگونه باید باشد ؟

    رابطه زن و شوهر چگونه باید باشد

    اکثر نو عروس و داماد ها فکر می کنند رابطه زن وشوهر باید مانند قصه ها عالی و بدون هیچ ناراحتی ای باشد . این را همین الآن به شما می گویم که رابطه زن وشوهر اصلا به این شکل نیست ! اگر به دنبال همچین رابطه ای می گردید متاسفانه آن را پیدا نخواهید کرد !  رابطه زن و شوهر اینگونه است که در زندگی مشترکشان نه همیشه خوشحالند و نه همیشه ناراحت . باید قبول کنید که زندگی زناشویی درست مثل زندگی همه مردم دنیا بالا و پایین دارد ! ممکن است روزی پیش بیاید که شما و همسرتان با اینکه روی خود بسیار کار می کنید تا زندگی زناشویی عالی ای داشته باشید ، ولی  با هم یک دعوای مفصل می کنید ( البته این دعوا محدودیت هم دارد ، نباید به آسیب بدنی و… شود ) . اصلا نگران نباشید این نمک زندگی است و اصلا قرار نیست  شما زندگی ای بسازید که هیچ اختلاف نظری در آن وجود نداشته باشد . پس زیاد نگران نباشید این موضوع طبیعی است ولی همانطور که گفتم حد و حدودی دارد که نباید از آن فرا تر برود .

    مورد دیگری که وجود دارد این است که زن و شوهر ها می خواهند مانند دیگران زندگی کنند . یعنی تصمیم می گیرند که مانند اشخاصی مثل  پدر و مادرشان زندگی کنند و از آنجایی که قسمت پنهان رابطه آنان ( دعوا ها و مشکلات آنها ) را نمی بینند  .تصمیمات اشتباهی را خواهند گرفت . این نکته را به یاد داشته باشید که نباید هیچ وقت سعی کنید مانند افراد دیگر زندگی کنید . هر زوجی باید یک الگو درست ( آن چیز که مشاوران می گویند ) را پیش بگیرد و سعی کند مانند آن مدل زندگی اش را بسازد و از چشم به هم چشمی جلوگیری کند .

    عوامل و موانع ارتباط صحیح با همسر

    عوامل و موانع ارتباط صحیح با همسر

     

    به نظر شما چرا ما نمی توانیم یک ارتباط صحیح با همسرمان داشته باشیم ؟

    تقصیر همسرم است !

    یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در جلسه مشاوره دیده می شود و به جرئت می توانم بگویم بزرگترین عوامل و موانع ارتباط صحیح با همسر این است که ما همیشه فکر می کنیم مشکل از طرف مقابلمان است . در حالی که به هیچ وجه اینگونه نیست . زندگی مشترک یعنی با یکدیگر بودن ، یعنی هم زن و هم مرد در مشکلاتی که در زندگیشان پیش می آید نقش دارند( در اکثر اوقات با هم برابرند ولی اوقاتی هم هست که یکی کم تر و یکی بیشتر نقش داشته باشند ولی نکته ماجرا اینجاست که هر دو نقش دارند )

    مطالعه کنید   چرا نباید اهدافتان را به دیگران بگویید ؟

    در جلسات مشاوره زمانی که زوجی برای بهبود زندگیشان مراجعه می کنند ، به صورت کاملا مشهودی تقصیر را گردن هم می اندازند و در آخر هر یک می گوید : می شود کاری کنید که همسرم درست شود ؟!

    این عامل به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند ولی زمانش که برسد باعث راکد شدن زندگی های مشترک می شود . می دانید کجا ؟

    بگذارید مثالی بزنم تا بتوانید این موضوع را بهتر درک کنید : یک مسابقه دو میدانی را تصور کنید که شرطش این است که تا وقتی بغل دستی ات حرکت نکرده است نباید حرکت کنی !! این موضوع باعث می شود مسابقه دو میدانی تبدیل به یک مسابقه ایستادن تا ابد تبدیل شود . چون هیچ کس حرکت نخواهد کرد !

    در زندگی زناشویی هم این موضوع اینطور نمود پیدا می کند که هر دو طرف تقصیر را به گردن دیگری می اندازند و در آخر هم هیچ یک قبول نمی کنند که مشکل از ایشان است ! همین یک کار باعث میشود یک عمال شروعبه فعالیت کند و تبدیل به یک مانع برای داشتن یک ارتباط صحیح با همسر شود .

    پس برای از بین بردن یکی از  مهم ترین عوامل و موانع ارتباط صحیح با همسر  باید قبول کنید که هر کدام از شما در بوجود آمدن این مشکل نقش داشته است . با این کار  هر چه سریع تر زندگی زناشویی خود را نجات دهید .

    من که نباید کاری کنم !

    دومین عامل و مانع ارتباط صحیح با همسر این است که افرادی که به پیش مشاور می روند ، انتظار این را ندارند که خودشان باید کاری انجام دهند که زندگیشان بهتر شود . آنها فکر می کنند مشاور یک ابر قهرمان است که با کار هایش می تواند زندگی مشترکشان را عاشقانه کند . ولی اصلا و ابدا اینطور نیست ، برای تغییر در زندگی زناشوییتان باید خودتان دست به کار بشید و در کنار آن از یک متخصص و مشاور کمک بگیرید . شما باید تمامی تمریناتی که در جلسه مشاوره و یا کلیپ های آموزشی گفته می شود را مو به مو و درست انجام دهید . تنها با این کار است که می توانید زندگی زناشوییتان را تغییر دهید و از شر عوامل و موانع ارتباط صحیح با همسر خلاص شوید . البته اگر به زندگی مشترکتان اهمیت می دهید و زندگی همسر ، خانواده و فرزندانتان برایتان اهمیت دارد !

    مهمترین عامل در حل تعارض های زناشویی کدام است

    تا اینجا فهمیدیم که هر زندگی ای ممکن است تعارضاتی را در خود داشته باشد . حال می خواهم راهی را به شما آموزش بدهم که با استفاده از آن این تعارض ها را به حداقل برسانید .

    مهمترین عامل در حل تعارض های زناشویی رفتار زوجین است . زوجین با رفتار هایشان می توانند کاری کنند که یک زندگی عالی شود و یا این که همان زندگی از بین برود . پس باید رفتارمان را درست کنیم ، اما چطوری ؟

    ما  دو نوع رفتار داریم : 1-رفتار های آسیب رسان 2-رفتار های مهر آمیز . اکثر افراد تماما از رفتار های آسیب رسان استفاده می کنند و همین کار باعث می شود زندگیشان اوضاع بد و نابسامانی داشته باشد . اگر ما رفتار های آسیب رسان را از زندگیمان بیرون کنیم و به جای آن رفتار های مهر آمیز را جایگزین کنیم ، به طرز عجیبی از تعداد تعارضات زندگی مشترکمان کم خواهد شد . در ادامه به معرفی این دو نوع رفتار (عادت ) می پردازیم .

    7 رفتار آسیب رسان در ازدواج

    نخستین عادت ؛ به عقیده ما ، نخستین ، مخرب ترین و مهم ترین این عادات انتقاد می­باشد.

    اگر به دعواهای میان خود و همسرتان گوش دهید و کمی به حرف هایی که هر دوتان می زنید فکر کنید ، متوجه می شوید گفتگو های شما مملو از این  عادت است

    ما دم به دقیقه از انتقاد استفاده می­کنیم و یقین داریم این کار ما به زندگی زناشویی مان کمک خواهد کرد .

    دومین عادت ؛ سرزنش کردن است .

    گفتگو های میان زوجین مملو از سرزنش یکدیگر است .سرزنش یک ویژگی دلچسب دارد که باعث می شود خاطره ی خوبی از آن در ذهن ما بماند .در سرزنش هیچ وقت سرزنش کننده مقصر نیست و همیشه بقیه مقصر اند .همین ویژگی باعث می شود بسیار از این عادت استفاده کنیم !

    بقیه­ ی عادت ها ؛ شکایت کردن، غر زدن ،تهدید کردن،تنبیه کردن و رشوه دادن می باشد .

    معمولا همه ی این عادات در یک مشاجره اتفاق می افتد .

    اگر شما بتوانید 7 رفتار آسیب رسان در ازدواج را که انتقاد، سرزنش، غر زدن، تهدید کردن، شکایت کردن،تنبیه و رشوه دادن می باشد تشخیص دید و جلویش را بگیرید . بسیار زیاد از بقیه جلو تر هستید و زندگی زناشویی تان  به طرز چشمگیر بهبود خواهد یافت !

    به جایش چه کنیم ؟!

    یکی از مشکلات اساسی در تربیت فرزند این است که افراد به کودک می گویند فقط این کار را نکن!این به شدت اشتباه است ، باید به کودک رفتار دیگری را هم یاد بدهند که به جای رفتار قبلی از این رفتار استفاده شود !اگر بخواهیم ستون وسط یک چادر را بر داریم به سرعت به زمین می افتد !باید چیزی را حتما جیگزین آن کنیم !درباره ی این 7 عادت هم مسلم است که باید چیز هایی را جایگزین کنیم، وگرنه قصه از سر آغاز خواهد شد !در ادامه رفتار های جایگزین را مشاهده می کنید :

    7 عادت مهر آمیز 

    استفاده از عادت های مهر آمیز

    نخستین عادت ؛ حمایت می باشد .

    زمانی که از همسرتان حمایت می کنید ، در اصل به او این جمله را می گویید :

    عزیزم زیاد سخت نگیر ، تو اشتباه کوچکی را انجام داده ای . ما می توانیم با این اشتباه کنار بیاییم و زندگی مان را ادامه دهیم . بیا در کنار هم بایستیم و راه حلی مناسب برای آن پیدا کنیم .موافقی ؟

    همسرانی که در شرایط دشوار هوای یکدیگر را دارند و از هم حمایت می کنند، روابط به شد پایدار تری دارند .همیشه یادتان باشد که شما پشت و پناه یکدیگرید .

    دومین عادت ؛ تشویق است .

    وقتی ازهمسرتان جملاتی مثل ” کار بسیار مهمی انجام دادی !” را می شنوید احساس می کنید تشویق شده اید!در زیر پوست این عادت ، عادت قبلی نهفته است .زمانی که شما همسرتان را تشویق می کنید ، به صورت ناخودآگاه به او می فهمانید که او را حمایت هم می کنید !یعنی در واقع شما دارید از دو تای این عادت ها استفاده می کنید .زوج هایی که  احساس حمایت و اطمینان در زندگیشان قابل مشاهده است ، زندگی بسیار مقاوم و در اصطلاح پر باری را تجربه می کنند !و این باعث موفقیت آنها در ابعاد مختلف زندگی می شود .

    مطالعه کنید   چطور جوری زندگی کنیم که دوست داریم ؟

    سومین عادت ؛ گوش دادن است !

    از بین عادت های مهر آمیز ، گوش دادن خیلی زیاد درخواست می شود ولی متاسفانه بسیار نادیده گرفته می  شود .اگر تمایل دارید نیاز به قدرت را در همسرتان ارضا کنید ، حتما و حتما به آن گوش کنید .بدون این که شنیده هایتان را ارزیابی کنید !به حرف های همسرتان به دقت گوش کنید و سعی کنید نیاز های او را برطرف کنید و خواسته ی او را درک کنید !برای این که خواسته همسرتان را به درستی درک کنید ، می توانید از جملاتی شبیه به این جمله استفاده کنید :آیا ممکن است که بیشتر در باره این موضوع توضیح بدهی ؟ کمی مسئله را برایم توضیح بده و…ممکن است تا آخر عمرتان هم با گفته های همسرتان موافقز نباشید ، ولی اگر به حرف عای هم گوش دهید به یکدیگر بسیار نزدیک خواهید شد !

    چهارمین عادت ؛ پذیرش است !

    پذیرش اصولا زمانی رخ میدهد که همسرتان بعد از گذشت 6 ماه شما را انسانی زمینی و عادی می یابد و خود واقعی شما را خواهد دید !در آن زمان خواهد گفت ، من تو را به خاطر همینی که هستی دوست دارم و انتخاب کرده ام !این اساس پذیرش در زندگی زناشویی می باشد .پذیرش یعنی کم بودن های هم را بشناسیم و با کاستی های هم کنار بیاییم .برای این گه بتوانید طرف مقابلتان را بپذیرید باید بدانید که هیچ کس کامل نیست وهمه ی انسان ها نقص هایی دارند .این عادت هم باعث استحکام روابط شما می شود.

    پنجمین عادت ؛ اعتماد است . و این عادت بسیار مهم می باشد .

    همه ی ما ممکن است مورد بی اعتمادی قرار گرفته باشیم و یا از اعتمادمان سو استفاده کرده باشند !اعتماد یکی از عناصر مهم رابطه است و خیلی ها متاسفانه با کار هایی که میکنند باعث از بین رفتن این عنصر مهم در زندگی می شوند .اعتماد به اندازه تعهد در رابطه اهمیت دارد .اعتماد ، قلب و روح عشق می باشد .بهترین راه کسب اعتماد همسرتان این است که به او نشان دهید که شما قابل اعتماد هستید .تا جایی که می شود ( بدون رنجش و آزار ) به همسرمان راستش را بگوییم و با هم صادق و رو راست باشیم .حتما به هم بگویید که به تو اعتماد دارم زیرا بدون اعتماد واقعا تنها خواهید ماند !

    عادت ششم ؛ احترام گذاشتن یکی دیگر از این عادت های بسیار سود مند است .

    بسیاری از زندگی هایی که رابطه ی خوبی را تجربه نمی کنند این عادت را هم ندارند .متاسفانه اگر در رابطه ای این احترام گذاشتن نباشد کار خیلی سخت تر خواهد شد !

    عادت هفتم ؛ مذاکره در باره تفاوت ها است .

    این را بدانید که فقط در داستان های خیالی است که هیچ اختلافی میان زن و شوهر وجود ندارد .

    خلاقیت در رابطه عاشقانه

    خلاقیت در روابط عاشقانه

    همه ما در وجودمان منبع سرشاری از خلاقیت داریم و از آن استفاده می کنیم .ممکن است از خود بپرسید کجا؟یا بگویید من که خلاقیت ندارم!ولی کمی صبر کنید . در ادامه شما را با خلاقیت درونتان آشنا می کنم !

    خلاقیت ما کجاست ؟

    همانطور که کمی بالا تر گفتم ممکن است که شما ندانید در کجای زندگیتان خلاقیت دارید .مثالی برای شما می زنم که این موضوع را برایتان پر رنگ تر می کند .

    مطمئنا تا به حال این اتفاق برای شما پیش آمده است که شخصی (کسی که دوستش دارید و یا کسی که هیچ ارتباطی با شما ندارد ) به شما حرفی می زند که باعث عصبانیت شما می شود.

    در این شرایط چند حالت اتفاق می افتد.

    • شما در همان لحظه زبانتان بند می آید و نمی توانید پاسخی درخور شان و لیاقت طرف مقابل به او بدهید .
    • حرفی می زنید ولی هنوز جگرتان خنک نمی شود .
    • و…

    اتفاق یکسانی که برای همه بعد از آرام شدن و گذشتن زمان می افتد این است که با تصمیمات گوناگون، جذاب،دندان شکن ،و در خور شان و لیاقت طرف مواجه می شوید !این پیشنهادات آن قدر شیرین اند که نمی توانید از آن ها بگذرید و دم به دقیقه آن را تکرار می کنید و با خودتان می کویید ای کاش این را به او می گفتم و…اگر هم شخصی در کنار شما باشد پیشنهادات رد نشدنی را به او می گویید تا شما را تحسین کند.این سیستم خلاق شما است که بعد از آرام شدن اوضاع پیشنهادات نابی را به شما معرفی می کند .مطمئنا همه ما انسان ها این سیستم خلاق را در زندگی مان یدک می کشیم و آن را داریم.

    عادت چیست ؟

    کمی بالا تر ما ثابت کردیم که همگی سیستم خلاق داریم ولی اصلا این را نگفتیم که آیا از آن استفاده می کنیم یا نه ؟تا الآن ما گفتیم در خانه هایمان یخچال داریم ولی این به این معنی نیست که همه ما از این یخچال ها استفاده می کنیم.راستش را بخواهید در خیلی از مواقع اصلا لازم نیست از این نعمت خدا دادی استفاده کنیم .زیرا استفاده از این سیستم نیاز به مصرف انرژی و فکر زیاد دارد .و بدن ما سعی می کند از کمترین مقدار انرژی برای زندگی روزانه مان استفاده کند .ما رفتار هایی که انجام می دهیم در قالب عادات در مغزمان ذخیره می کنیم تا به راحتی از آن استفاده کنیم .و ما تنها زمانی از خلاقیت استفاده می کنیم که عادت هایمان نتوانند پاسخگوی نیاز هایمان باشند .مثلا ما تا زمانی که لیوان هست به سراغ پیاله نمی رویم که در آن آب بنوشیم .ما تنها وقتی که لیوان آب نداشته باشیم به فکر استفاده از پیاله برای آشامیدن آب استفاده می کنیم.

    سیستم خلاق چگونه کار می کند !

    در قسمت بالا ما فقط یک مثال از هزاران مثال استفاده از خلاقیت زدیم .ولی در کل اگر بخواهیم بگوییم چه زمانی سیستم خلاق شروع به کار می کند ،می گوییم:خلاقیت عاملی ذاتی در مغزمان است که هر وقت بدنمان دچار رنجش شد ، شروع به کار می کند !سعی می کند جوابی درخور به نیاز های شما دهد و اگر راه حل پیدا شود، شما و مغزتان آسوده خواهید شد !

    مطالعه کنید   اسرار آرامش درون چیست ؟

    خلاقیت در زندگی زناشویی

    خلاقیت در زندگی زناشویی

     

    خلاقیت در تمام قسمت های زندگی ، حتی آن زمانی که خواب هستیم رخ می دهد.ولی جای تعجب است که وقتی به عنوان مشاور به زندگی های زناشویی نگاه می کنیم  می بینیم در این قسمت خلاقیت بسیار کم است و یا اصلا وجود ندارد .ما به جای این که داستان های خسته کننده زناشویی را برای شما بازگو کنیم ،سعی میکنیم راه های بسیار پر کاربردی را برای شما بیان کنیم تا زندگی زناشویی تان را بهتر کنید .

    چگونه با خلاقیت، زندگی زناشویی مان را نجات دهیم ؟

    خلاقانه ترین کار و یا ساده ترین کار این است که به همسرتان بگویید : من تو را دلیل ناخشنودی مان نمی دانم .و می خواهم فعالیتی را که تو دوست داری انجام بدهیم تا باعث طراوت در زندگی مان شود .شما می توانید به همراه همسرتان کار هایی مثل آشپزی و عکاسی و یا یاد گرفتن این اعمال زندگی خود را بسیار شاداب تر بکنید .ما نمی گوییم که شما باید بسیار خود را به زحمت بیاندازید و یک طرح خارق العاده بدهید!ما می گوییم کار هایی را که قبلا انجام می دادید ( هزارن بار ) دیگر انجام ندهید .کافی است کمی در فعالیت هایتان حمایت و صمیمیت وجود داشته باشد که تاثیر شگرفی بر زندگیتان بگذارد .از عادات مخرب در فعالیت هایتان استفاده نکنید و به جای آن از عادات مهر آمیز بهره ببرید .

    چگونه با همسر خود ارتباط عاطفی برقرار کنیم

    اکثر افراد فکر می کنند همین که با همسرشان 5 دقیقه صحبت  کنند کافیست و آنها یک ارتباط عاطفی عالی و بی نظیر برقرار کرده اند . درحالی که اصلا این طور نیست ! ( البته زیاد بودن دقایق ارتباط هم نشان دهنده خوب بودن آن نیست .)شما باید یاد بگیرید علاوه بر استفاده از عادت های مهر آمیز ، بتوانید چگونه درست با همسرتان صحبت کنید . نظری که اندیشمندان این حوضه دارند این است که معنی جملاتی که مرد ها استفاده می کنند و جملاتی که زن ها استفاده می کنند از دم با هم متفاوت است . اگر این موضوع را ندانید زمانی که حرفی می زنید و همسرتان از آن ناراحت می شود با خودتان خواهید گفت من که حرف بدی نزدم . بله شما حرف بدی نزدید ولی از نظر خودتان . از نظر همسرتان شما به اون حرف زشتی زده اید  وگرنه هیچ دلیلی ندارد که یک فرد بدون هیچ عامل تحریک کننده ای عصبانی و ناراحت شود .

    زن و مرد به دلیل تفاوت در محیطی که در آن بزرگ می شوند دنیای ذهنی متفاوتی دارند . آنها با این ذهنیت های متفاوت وارد یک زندگی می شوند . این ذهنیت ها باعث می شود حرف های یکدیگر را با ذهن خودشان بسنجند و همین سنجش موجب سو تفاهم هایی می شود .

     چگونه با همسر خود رفتار کنیم ؟

    چگونه با همسر خود رفتار کنیم ؟

    در این مقاله به موضوعات زیادی اشاره شد .  حتما آن ها را بخوانید ، ولی اگر آنقدر سرتان شلوغ است  که نمی توانید کل این مقاله و بروز رسانی هایش را بخوانید فقط کافیست این قسمت را بخوانید تا جان مطلب را دریابید. سوالی که در آخر از من پرسیده می شود این است که در جمع چگونه با همسر خود رفتار کنیم ؟  این گام ها رو رعایت کنید تا بتوانید زندگی زناشویی عالی ای را تجربه کنید .

     

    • قدم اول : باور های غلط درباره ی زن و مرد را فراموش کنید و به جای آن باور های درست را جایگزین کنید .
    • قدم دوم : زن و مرد از نظر این که انسان هستند با هم برابرند و حقوق یکسانی دارند .
    • قدم سوم : هیچ وقت به دنبال زندگی عالی و بی نقص نگردید.
    • قدم چهارم : از زندگی زناشویی دیگران الگو نگیرید.
    • قدم پنجم : فرایند تغییر زمان بر است .
    • قدم ششم : از خلاقیت خود در زندگی زناشوییتان استفاده کنید .
    • قدم هفتم : عادات و رفتار های مخرب را از زندگی زناشوییتان دور کنید .
    • قدم هشتم : عادات و رفتار های مهر آمیز را جایگزین عادات مخرب کنید .
    • قدم نهم : با زبان همسرتان صحبت کنید تا دعوا هایتان کمتر شود .

    « آخرین بروزرسانی :99/6/29»

    «شاهکار ذهن»

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    محتوا نمایش

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *